آزاد شدن «کف زدن» در پارلمان عربستان!

مصوبه اخیر پارلمان عربستان سعودی درباره تصویب کف زدن (دست زدن) در صحن علنی با واکنش طنز آمیز شهروندان این کشور روبه رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مجلس مشورتی (پارلمان) عربستان سعودی در مصوبه ای، کف زدن در صحن علنی مجلس مشورتی (پارلمان) را تصویب کرد تا از این پس اعضای مجلس برای خوش آمدگویی به میهمانان یا ابراز خرسندی از رای اعضا یا سخنان ناطق، کف بزنند.

مجلس شورا یا شورای مشورتی عربستان سعودی در جایگاه پارلمان این کشور است. با این حال تمامی اعضای پارلمان به طور مستقیم با حکم پادشاه منصوب می شوند. پارلمان از اختیارات قانون گذاری یا عزل وزیران برخوردار نیست.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره نوشت: این مصوبه پارلمان عر بستان سعودی با موجی از واکنش های طنز آمیز در شبکه های اجتماعی روبه رو شد. شهروندان سعودی گفته اند که پارلمان وارد حوزه هایی شده است که ارتباطی با زندگی روزمره مردم ندارد.

سخنگوی پارلمان هم گفت: یکی از اعضای مجلس مشورتی، این پیشنهاد را مطرح کرد و به تصویب رسید. این پیشنهاد در دستور کار رسمی پارلمان قرار نداشت بلکه در حاشیه مذاکرات درباره یکی از طرح ها، مطرح و تصویب شد.
 

آزاد
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  12