انتقال کشتی اسرارآمیز گوگل به علت نگرانی‌های امنیتی

کشتی اسرارآمیز گوگل که یک سالی است در سواحل سان‌فرانسیسکو لنگر انداخته، به علت نگرانی‌های امنیتی و احتمال وقوع آتش‌سوزی به استاکتون کالیفرنیا منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از وال استریت ژورنال، از زمان توقف این کشتی در سواحل پرتلند سان فرانسیسکو توجه رسانه ها و عموم مردم به آن جلب شده است. بعد از گذشت این مدت نسبتا طولانی، پیمانکار نگهداری کننده از این کشتی اجرای قرارداد خود را متوقف کرده است.

علت این مساله آن بوده که گارد ساحلی منطقه بارها در مورد احتمال وقوع آتش سوزی و نگرانی های امنیتی خود هشدار داده است. گفته می شود که گوگل قصد داشته از این کشتی برای به نمایش گذاشتن فناوری های خود برای افراد خاص و به طور کنترل شده استفاده کند.

کشتی مذکور حاوی بیش از 5000 گالن سوخت و مواد قابل اشتعال مختلفی بر روی عرشه خود است و همین مساله گارد ساحلی محلی را در مورد احتمال وقوع نشت سوخت یا آتش سوزی حساس نموده است. در این میان اصرار گوگل بر محرمانه ماندن موضوع استفاده از این کشتی باعث شد تا سرانجام برای انتقال آن به نقطه ای دیگر اقدام شود.

گوگل ابتدا قصد داشت از این کشتی به عنوان یک فروشگاه شناور برای خدمات و محصولات خود استفاده کند و حال با بی‌نتیجه ماندن برنامه های اصلی ممکن است این طرح قدیمی مجددا در مورد کشتی مذکور به اجرا درآید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6