احتمال اقدامات جدیدحمایتی در دستور کار بانک مرکزی اروپا

یک عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه اوضاع اقتصادی را در منطقه یورو بحرانی توصیف کرد و از کشورهای عضو خواست تدابیری برای رفع مشکلات مالی این منطقه پولی بیندیشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایو مرش Yves Mersch در سخنانی در شهر هرنبرگ Herrenberg آلمان گفت : «اوضاع اقتصادی در منطقه یورو بحرانی است، رشد اقتصادی بسیار ضعیف و روند آن کند است و اصولا اقتصاد در این منطقه رونق .»خود را از دست داده است.»
بنوا کوره Benoît Coeuré از دیگر اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا نیز روز یکشنبه گفت بیم آن می رود که اقتصاد در منطقه یورو در یک چرخه کاهش پویایی رشد گرفتار شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از هرنبرگ، بانک مرکزی اروپا در پایان نشست پولی خود در ماه نوامبر اعلام کرد در صورتی که ابزارهای کنونی این نهاد مالی اروپایی برای مقابله با مشکلات اقتصادی کافی نباشند و در صورت وخامت هر چه بیشتر وضع تورم در کشورهای عضو، آماده است اقدامات حمایتی جدید اتخاذ کند.
آمار و ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو که قرار است جمعه منتشر شوند، مهر تاییدی بر هر چه وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی در این منطقه از تابستان خواهند بود.
این در حالی است که به گفته تحلیلگران مسائل اقتصادی در آلمان که اقتصاد اول منطقه یورو محسوب می شود، این کشور در آستانه رکود اقتصادی قرار دارد. کارشناسان می گویند وخیم شدن وضع اقتصادی کشورهای شریک آلمان، بر بحرانی شدن اقتصاد این کشور بی تاثیر نبوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3