افزایش ۲۴ دلاری قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته

قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته 24 دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، در حالی که دیروز با کاهش قیمت فلزات گرانبها، سرمایه گذاران برای خرید به بازار هجوم آوردند، قیمت طلا و نقره به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر،  در پایان معاملات دیروز جمعه با 24 دلار و 10 سنت، معادل 2.1 درصد افزایش به 1185 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید. این بالاترین رقم پایانی از 30 اکتبر تاکنون بود. قیمت نقره نیز برای تحویل در ماه دسامبر 4.4 درصد افزایش یافت و به 16.314 دلار رسید که بالاترین قیمت از 30 اکتبر تاکنون بود.
قیمت طلا در معاملات صبح دیروز کاهش یافت و برخی از خریداران حساس به قیمت را برای ورود به بازار به طمع انداخت، اما با افزایش خریدها، قیمت ها نیز بالا رفت. به گفته توماس کاپالبو، تحلیلگر بازار طلا، وقتی قیمت ها به بالای 1160 دلار رسید،  مجموعه معاملات با حجم بالا نشان داد که سفارشات متوقف کننده کاهش قیمت کلید خورده است.
به گفته باب هابرکورن، تحلیلگر مسائل اقتصادی، قیمت طلا در طی چند هفته اخیر روندی کاهشی را پشت سر گذاشته است و برخی سرمایه گذاران داشتند تصمیم می گرفتند پیش از آغاز تعطیلات پایان هفته بر روی بازار غلات تمرکز کنند.
هفته آینده قرار است مجموعه ای از آمارها از اقتصاد آمریکا منتشر شود. صورت مذاکرات نشست ماه اکتبر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز منتشر خواهد شد و سرنخ های جدیدی در مورد تصمیمات سیاستگذاری پولی فدرال رزرو در ماه اکتبر به سرمایه گذاران خواهد داد. در صورتی که فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد، سرمایه گذاری در بازار طلا دیگر برای سرمایه گذاران به صرفه نخواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  45  =