قواعد صدور کارت های بانکی بین المللی/۵ اصلی که صادر کننده کارت باید به آنها اطمینان حاصل کند

برای صدور هر نوع کارت بانکی بین المللی، یکسری مقررات و شرایط وجود دارد که صادر کننده کارت، حال می خواهد این صادر کننده از بانک ها باشد یا موسسات اقتصادی، باید آنها را رعایت کند./صادر کننده کارت باید اطمینان حاصل کند که کارت یا دستگاه دسترسی به آن قواعد حوزه امنیت و حریم خصوصی مورد نیاز را رعایت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برای صدور هر نوع کارت بانکی بین المللی، یکسری مقررات و شرایط وجود دارد که صادر کننده کارت، حال می خواهد این صادر کننده از بانک ها باشد یا موسسات اقتصادی، باید آنها را رعایت کند.

صادر کننده کارت باید اطمینان حاصل کند که کارت یا دستگاه دسترسی به آن:

1: تنها دسترسی به حساب های واجد شرایط را فراهم می کند.

2: مارک های معتبر مناسبی که مطابق با مجوزها و استانداردهای لازم هستند از جمله آیین نامه استانداردهای مربوط به طراحی کارت و همه استانداردهای دیگر مربوط به تولید مجدد، استفاده و غیره را اعلام کند.

3:  قواعد حوزه امنیت و حریم خصوصی مورد نیاز را رعایت کند.

4: اگر کارتی دارای چیپ است، قوانین مربوط به مقررات مربوط به چیپ و حسگرها را رعایت کند و همچنین از استانداردهای مربوط به شیوه تأیید هویت دارنده کارت (CVM) و تأیید اعتبار کارت (CAM) تبعیت کند و اگر دارای قابلیت پرداخت بدون رابط است، باید مطابق با مقررات آن باشد.

5: اگر کارت دارای امتیازهای ویژه ای از سوی صادرکننده است باید شرایط آن را دارا باشد.

هیچ محدودیتی در نوع حساب که می تواند با حساب مورد استفاده برای پرداخت از طریق موبایل یکسان باشد وجود ندارد چون این حساب ها با یکدیگر مرتبط نیستند اما جدا از هم وجود دارند و هر کدام از آنها از طریق اپلیکیشن پرداخت متفاوتی که دارای یک رابط کاربری مشابه است قابل دسترسی است.

صدور MasterCard

شرایط زیر برای صدور کارت های MasterCard مورد نیاز است:

1: اگر درخواست ثبت شده برای کارت پرداخت از سوی دارنده کارت یا برای داشتن دستگاه مخصوص استفاده از مستر کارت، نشاندهنده ی ترجیح و مزیت درخواست کننده برای صدور مستر کارت باشد، بنابراین بانک یا موسسه اقتصادی مورد نظر باید برای او مستر کارت صادر کند.

2. همراه با صدور کارت MasterCard، صادر کننده باید یک شماره شناسایی شخصی (PIN) به دارنده کارت بدهد یا به او پیشنهاد دریافت یا انتخاب یک PIN برای دسترسی به حساب مورد نظر در پایانه های پوز را بدهد . استفاده از روش شناسایی PIN حتی می تواند برای تراکنش های کارت های چیپ دار هم مورد استفاده قرار بگیرد.

مدت زمان تحویل بعد از سفارش MasterCard

بستگی دارد. اگر سفارش کارت را اینترنتی داده باشید بین 5 تا 10 روز کاری بعد از زمان سفارش، کارت برایتان پست می شود. اگر تا 10 روز کاری کارت نرسد باید با پشتیبانی تماس گرفت. اگر کارت پست شود، بعد از دریافت آن باید با مرکز پشتیبانی تماس بگیرید تا کارت را برای استفاده شخص شما فعال کنند و جلوی کلاهبرداری یا ارسال اشتباه و دریافت آن توسط فردی دیگر گرفته شود. اگر درخواست کارت را حضورا داده باشید، گاهی اوقات برای بعضی از انواع کارت در ابتدا کارتی موقتی به شما داده می شود که تا 120 روز اعتبار دارد. اگر کارت را به صورت دایمی و شخصی بخواهید باید با مسترکارت تماس بگیرید و بخواهید که کارت را فعال دایمی بکنند.

قابل توجه: گفتنی است کارت های MasterCard از طریق درخواست مستقیم در بانک ها یا موسسات اقتصادی و در بعضی موارد و برای بعضی از کارت ها، به صورت درخواست اینترنتی، تلفنی، از طریق نامه نگاری و غیره صادر می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست، ساز و کارهای مسترکارت و ویژگی های آن، مزایا، کارمزدها، شیوه حفاظت، مقررات امنیتی و نحوه  کار و دیگر مسائل می توانید به وبسایت www.mastercard.com مراجعه کنید.

 

منابع:  http://www.mastercard.com/us/merchant/pdf/BM-Entire_Manual_public.pdf

https://www.brinksprepaidmastercard.com/help.html

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  28