شرکت‌های بیمه در آینده تعهدات کمتری می‌پذیرند

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به افزایش ضریب k در خدمات پزشکی گفت: احتمالا شرکت‌های بیمه‌ای در آینده تعهدات کمتری می‌پذیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به افزایش ضریب k در خدمات پزشکی گفت: احتمالا شرکت‌های بیمه‌ای در آینده تعهدات کمتری می‌پذیرند.

رسول تاجدار عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه درباره وضعیت جدید بیمه‌های تکمیلی با توجه به تغییرات نرخ مصوب k به خبرنگار سایت تحلیلی-خبری آیین گفت: در حال حاضر با مجموعه‌ای از منافع ذی‌نفعان درگیر هستیم؛ از طرفی دولت وعده داده وضعیت درمانی و بهداشتی بهبود یابد و همچنین شرکت‌هایی داریم که خصوصی هستند و با شرایط مساوی با دولت به قصد سودآوری ورود کرده‌اند و به نوعی منافع سهامداران نیز در این میان درگیر است. وی با اشاره به افزایش ضریب k در خدمات پزشکی و احتمال تاثیر آن در استقبال بیمه‌ها از بیمه تکمیلی و همچنین تغییرات در بیمه‌ها گفت: با افزایش ضریب k هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و منجر به این می‌شود که برخی شرکت‌های بیمه‌ای در انعقاد قراردادهای بیمه‌های تکمیلی تجدیدنظر کنند یا تعهدات کمتری بخرند.
تاجدار با اشاره به جلساتی که بین سندیکای بیمه‌گران با وزارت بهداشت انجام شده است گفت: قرار شده مساله به گونه‌ای حل شود که منافع بیمه گران تامین شود. همچنین انعقاد قرارداد با شرکت‌های ذی‌ربط با ضریب k پایین در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد: مزایای دیگری نیز بر مبنای قوانین بودجه سنواتی در مجلس انجام شود تا کمک‌کننده باشد که البته این مساله هنوز نهایی نشده است. همچنین وزیر بهداشت نیز قول همکاری داده‌اند تا منافع هر دو طرف تامین شود و امیدواریم با درایت ریاست کل بیمه مرکزی خروجی این مباحث مثبت باشد. مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به جلسه بیمه مرکزی در این خصوص گفت: تصور می‌کنم باید تعامل با وزارت بهداشت و بیمه‌گران بیشتر شود تا برآیند مشخصی ایجاد شود و ابعاد این ارزش‌های نسبی قراردادهای شرکت‌های بیمه مشخص شود و ارائه فهرست‌ها در این میان مطرح است.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت از بیمه گران خواسته لیست افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی را ارائه دهند که کار صحیحی نیست و بیمه‌گران فهرست بیمه‌گذارانشان را اعلام نمی‌کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =