سونامی برکناری درمیان فرماندهان ارشد نظامی عراق

در راستای اجرای اصلاحات در دستگاه های امنیتی عراق و افزایش و بهبود کارآیی در رویارویی با تروریسم، افسران تازه ای در وزارت کشور، منصوب شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سخنگوی العبادی افزود که اقدامات برای پیشگیری و جلوگیری از فساد به تمامی نهادها و سازمان های دولتی گسترش خواهد یافت.

 ایرنا – دفتر 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز دوشنبه اعلام کرد که 24 افسر ارشد وزارت کشور به دستور وی برکنار شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این بیانیه می افزاید که در راستای اجرای اصلاحات در دستگاه های امنیتی عراق و افزایش و بهبود کارآیی در رویارویی با تروریسم، افسران تازه ای در وزارت کشور، منصوب شده اند.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که العبادی اعلام کرد که در جریان تحقیق در باره سوء استفاده و اختلاس مشخص شده است که 50 هزار نام در فهرست پرداخت دستمزدهای ارتش این کشور قرار دارد که صاحبان آنها وجود خارجی ندارند.

سخنگوی العبادی افزود که اقدامات برای پیشگیری و جلوگیری از فساد به تمامی نهادها و سازمان های دولتی گسترش خواهد یافت.

العبادی در طول حدود 3 ماهی که این مقام را به عهده گرفته است، چند ژنرال را که مسئول عملکرد بسیار نامطلوب نیروهای مسلح در برابر تهاجم گسترده ماه ژوئن گروه تروریستی داعش در بخش های شمال و غربی عراق شناخته شده بودند، برکنار یا بازنشسته کرد.

این خبرگزاری در پایان نوشت : العبادی همچنین دستور انحلال دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح را که نهادی فراقانونی بود،صادر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  12