روایت برهانی درباره دست عابدزاده: مثل انبردست است!

در این که او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های برتر تاریخ آسیا بود شکی نیست، من از خیلی‌ها شنیده‌ام گل زدن به احمدرضا عابدزاده وقتی درون دروازه می‌ایستاد، کار راحتی نبود و او گلری نبود که به سادگی دروازه‌‌اش باز شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آرش برهانی فوتبالیست خوش‌قلب، ساده و مهربانی است. او گذشته‌اش را فراموش نکرده و با همه رفتار خوبی دارد، خصوصیات اخلاقی این بازیکن کرمانی باعث شده است محبوبیت زیادی بین اطرافیانش داشته باشد.

برهانی پیش از بازی استقلال و راه‌آهن به سمت نیمکت حریف رفت تا به رسم ادب از استیلی و بزرگترهای این تیم رخصت بگیرد. رویارویی او با احمدرضا عابدزاده اتفاق جالبی را رقم زد. مربی گلرهای راه‌آهن که با برهانی شوخی دارد، در هنگام احوالپرسی با دست‌های قوی‌اش آرش را نیشگون گرفت به طوری که فریاد کاپیتان دوم آبی‌ها بلند شد.

مثل این که با عابدزاده رابطه خوبی داری.
احمدرضا عابدزاده یکی از بزرگ‌ها و اسطوره‌های فوتبال ایران است. ‌او محبوبیت زیادی بین همه دارد، من به ایشان علاقه داشتم و رابطه‌مان خوب و نزدیک است.

پیش از بازی راه‌آهن با تو بیشتر از همه شوخی می‌کرد.
آره، اون هم چه شوخی‌ای …

شوخی او داد و فریاد تو را به همراه داشت.
پیش از این که ماجرای دوشنبه را برایتان توضیح بدهم، یک خاطره دیگر از آقا احمدرضا تعریف کنم.

تعریف کن.
چند وقت پیش در جایی که عابدزاده و من حضور داشتیم، نشسته بودم، یک‌دفعه دیدم دارم از درد می‌میرم انگار با انبردست بدنم را کندند. از درد فریاد زدم و سه متر روی هوا پریدم، برگشتم دیدم احمدآقا به شوخی از پشت نیشگونم گرفته است، باور کنید تا دو هفته جاش مونده بود و درد می‌کرد.

حالا شوخی روز بازی را تعریف کن.
به همراه بچه‌ها سمت نیمکت راه‌آهن رفتیم و با مربیان این تیم خوش و بش کردیم تا رسیدیم به آقای عابدزاده. ایشان طبق عادت و از روی شوخی پهلویم را کند، تصاویر نشان می‌دهد شدت آن چقدر زیاد بود، وقتی بقیه نیمکت‌نشین‌های راه‌آهن را دیدم، به شوخی همه‌شان می‌گفتند تمام ما از این نیشگون‌های عابدزاده کشیده‌ایم، جای این نیشگون‌ها در بدن‌هایمان موجود است.

تو هم به احمدرضا عابدزاده علاقه خاصی داری، درست مثل خیلی‌ها …
بله، من آن زمانی که عابدزاده استقلالی بود و در استقلال به عقاب آسیا تبدیل شد، علاقه فوق‌العاده‌ای به ایشان داشتم، عاشق عقاب آسیای استقلالی بودم و بازی‌هایش را با دقت و علاقه فراوان پیگیری می‌کردم.

جلوی عابدزاده بازی نکردی، نه؟!
نه، متأسفانه این افتخار را نداشتم که مقابل این دروازه‌بان بزرگ بازی کنم.

خیلی‌ها می‌گویند عابدزاده انتقام دروازه‌بان‌های لیگ برتری که از تو گل خورده‌اند را گرفت.
(با خنده) شاید. این شوخی همیشگی اوست. عابدزاده، عابدزاده است دیگه، دوستش داریم.

اگر او در سال‌های بازیکنی تو دروازه‌بان بود به 100 گل نمی‌رسیدی، این را قبول داری؟
در این که او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های برتر تاریخ آسیا بود شکی نیست، من از خیلی‌ها شنیده‌ام گل زدن به احمدرضا عابدزاده وقتی درون دروازه می‌ایستاد، کار راحتی نبود و او گلری نبود که به سادگی دروازه‌‌اش باز شود.

اگر او گلر پرسپولیس بود در دربی گل می‌زدی؟
نمی‌دانم.

دوست داشتی جلوی عابدزاده بازی کنی؟
بازی کردن جلوی این دروازه‌بان آرزوی هر بازیکنی بود، متأسفانه همان‌طور که گفتم، قسمت نشد تا من با عابدزاده هم‌دوره باشم.

راستی راه‌آهن را هم بردید.
خدا را شکر، خوشحالم از این اتفاق شیرین …

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8