درخواست ایران از سازمان ملل متحد

سفیر و سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به مقامات این سازمان خواست تا با محکوم کردن حمله به اقامتگاه سفیر کشورمان در یمن، کشور های عضو این نهاد را به جلوگیری از کمک های مالی به گروه تروریستی القاعده فرا بخوانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیرکل و محمد زین شریف رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به اقدام تروریستی و هدف قرار دادن اقامتگاه سفیر کشورمان در صنعا خواستار اقدام عاجل سازمان ملل و شورای امنیت در مقابله با اقدامات رو به افزایش تروریستی شد.

وی در این نامه یاد آور شده است: این نخستین باری نیست که تروریست ها به چنین اقداماتی علیه دیپلمات های ایرانی و اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در یمن متوسل شده اند.

دهقانی افزوده است، دولت جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور موکد می خواهد تا ضمن محکوم کردن سریع این حمله تروریستی، خواستار مجازات عاملین این گونه اعمال تروریستی از سوی مقامات دولت یمن شده و کشورهای عضو این سازمان را به همکاری برای جلوگیری از هرگونه حمایت مالی و غیر مالی از نیروهای تروریستی فرا بخواند.

دهقانی در پایان از مقامات یمن نیر خواسته است تا با انجام تحقیقات روشن و دقیق در مورد حمله تروریستی روز چهارشنبه ، عاملان آن را به مجازات برسانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  64