انتقاد رئیس کل بیمه مرکزی از سهم اندک صنعت بیمه در تدوین قوانین

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:در هیچ قانونی نظرات تخصصی بیمه را مد نظر قرار ندادند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت های بیمه به مرور توانگری مالی خود را از دست می دهند، بدون آنکه خودشان مقصر باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد ابراهیم امین در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه  تصویب بیمه نوسان نرخ ارز و خودرو محور بودن بیمه شخص ثالث یا مالیات بر ارزش افزوده شرکت های بیمه همگی برعکس اصول بیمه ای است، اظهار داشت: چگونه ممکن است که خسارت مالی و جانی مقصر حادثه را بیمه گر بپردازد ؟

وی ادامه داد: در هیچ قانونی نظرات تخصصی بیمه را مد نظر قرار ندادند و اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت‌های بیمه به مرور توانگری مالی خود را از دست می دهند، بدون آنکه خودشان مقصر باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی توانگری مالی و توانمندی مدیریتی را دو عامل ایجاد اعتماد مردم به صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: نظم در ایفای تعهدات و پاسخگویی سریع به خسارت های بیمه ای از جمله عواملی است که به مشتری مداری می انجامد.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه تمامی شرکت های بیمه در تلاش برای افزایش سهم بازارشان هستند، تصریح کرد: شرکت های بیمه باید مشتری مدار باشند زیرا مشتری مداری در ذات کار بیمه گری است و چنانچه مدیری بهای لازم را به این مساله ندهد، یعنی تسلط کافی به حرفه خود ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی از تایید صلاحیت 28 مدیر بیمه ای کشور خبر داد و گفت: دستکاری و برآوردهای غیرواقعی در حساب های شرکت های بیمه ای مشخص و اعلام می شود.

امین گفت: از آنجا که بیمه گران تعهدات آینده را می فروشند، مساله حقوق مردم به میان می آید، در نتیجه درست است که توانگری مالی و توانمندی مدیریتی تا حد زیادی به مدیران و کارکنان بستگی دارد، اما حاکمیت برای حمایت از حقوق بیمه گذاران نهاد ناظر تعیین کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تدوین آیین نامه نظارت بر توانگری مالی در شورای عالی بیمه، تصریح کرد: برای اولین بار حاشیه توانگری مالی شرکت های بیمه را اعلام عمومی کردیم ضمن آنکه بیمه مرکزی امسال برای اولین بار همه صورتهای مالی بیمه ها را کنترل کرد و به اطلاع عموم رساند.

وی گفت: رسیدگی به شکایات بیمه گذاران از طریق سامانه ای که در پورتال بیمه مرکزی وجود دارد، انجام می شود که این هم یک اقدام مناسب در راستای مشتری مداری و حمایت از حقوق بیمه گذاران است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  4  =