امام جمعه تهران: مذاکره برد- برد معنا ندارد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته ای بی معناست گفت: آیا عقب نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته ای بی معناست گفت: آیا عقب نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟

حجت الاسلام  صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ضمن هشدار دادن نسبت به انجام گناه و با تاکید بر اینکه باید از گناه کردن بترسید گفت: داعش، منافقین داخلی، آمریکایی هاف تکفیری ها و تحریم ترس ندارد چرا که این ترس ها دینی و عقلانی نیست. حضرت علی (ع) فرمودند در زندگی تنها از یک چیز بترسید و آن گناه خودتان است.

وی در ادامه با اشاره به 16 آذر گفت: روز دانشجو جزو افتخارات دانشجویان ما است و بیانگر این است که آنها هویت ضد استکباری دارند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: در فاصله کمی از کودتای 28 مرداد 32 در 16 آذر همان سال جنبش دانشجویی خود را نشان داد و سه تن از دانشجویان ما در مقابل آمریکا جان خود را از دست دادند و این ریشه ضد استکباری، آتش زیر خاکستر بود تا با شکل گیری نهضت اسلامی در کنار امام این انقلاب را به ثمر رساند و این ویژگی ضد استکباری خود را با تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند و تا امروز نیز دانشگاه ما سنگر مقابله با زیاده خواهی های غرب بوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بااشاره به افتخارات علمی دانشگاههای کشور گفت: با این افتخارات توقع آن است که این رشد علمی جهشی و این شتاب در حرکت علمی  را دانشگاهها حفظ کنند و دانشگاه محیط اخلاقی و دینی باشد.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: دانشگاه و دانشجو به جای اینکه سیاست زده باشد باید به مشکلات بزرگ جامعه و ماهیت دشمنان بصیرت پیدا کنند که امام خمینی فرمود هر چه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید و همه سلاح های خود را به سمت آمریکا نشان دهید.

وی افزود: طرح خائنانه دشمن در منطقه، ایجاد فضای سرگرمی داخلی برای جهان اسلام جهت فراموش کردن مسئله اصلی جهان اسلام و منطقه یعنی اسرائیل است این تکفیری ها به جای آنکه با اسرائیل و جهانخواران و با کسانی که با اسلام عناد ذاتی دارند برخورد کنند، سلاح خود را سمت برادران دینی خود گرفته اند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: دانشگاههای ما به فضل الهی در فضای حسینی و ولایی قرار گرفته اند و با حاشیه هایی که بعضی از احزاب و سکولارها ایجاد می کنند و دوست دارند که دانشگاهها را باشگاه احزاب قرار دهند مقابله می کنند چرا که اینها دور از عقلانیت، واقع بینی و اهدافی است که خونهای پاک شهیدان به پای آن ریخته شده است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه سیاست زدگی و ایجاد دوقطبی کردن دانشگاهها خیانت است گفت: سیاست گریزی در شأن مسلمان نیست. سیاست، استراتژی و هوشیاری سیاستمدارانه برای آحاد مردم خصوصا پایگاههای علمی ما باید در این مسیر باشد که دنیای سلطه در هیچ جبهه ای بر ما برتری نداشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر در جبهه فرهنگ، در جبهه سیاست ، اقتصاد و رفاه آنها بر ما برتری داشتند و سلطه پیدا می کردند این را نشان می داد که ما از خط اسلام بیرون هستیم. باید فضای علمی دانشگاههای ما در مسیر اعزاز انقلاب و به زیر کشیدن زورگویان از اریکه قدرت باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: توقع مردم شهید داده از دانشجویان و مسئولین دانشگاهها این است که دانشجویانی ممتاز در علم و اخلاق باشند و همچنان آن روز را(16 آذر32) جهت تعمیق روحیه تنفر از آمریکا و مقابله همه جانبه از آنان را بزرگ بدانند و در تداوم راه آنها پافشاری کنند و یاد شهدای آن روز را گرامی بدارند.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حقوق بشر غربی ها گفت: حقوق بشر مسئله ای است که غربی ها آن را فریبکارانه برای غارت کردن دنیا مطرح می کنند چرا که اینها نه بشر را می شناسند و نه حق بشر را ادا می کنند.

حجت الاسلام  صدیقی افزود: آمریکایی ها در این مسئله حقوق بشری که دم از آن می زنند دچار تناقض شده اند و آبروی نداشته اشان به کلی از بین رفت. خصوصا با توجه به سوابقی که اینها در استفاده از سلاح اتمی، نسل کشی، راه اندازی کودتاها و کشتارها در نقاط مختلف جهان داشته اند.

وی گفت: یک جوان سیاه پوست را که اسلحه در دست نداشته است پلیس آمریکا با شش گلوله به قتل می رساند و دادگاه نیز حکم به تبرئه می دهد اینها حتی حقوق اولیه در کشور خودشان را نیز رعایت نمی  کنند. اولین کشوری که زندانی زیادی دارد آمریکا است  و 61 درصد از این زندانی ها را رنگین پوستان و سیاه پوستان مظلوم این کشور تشکیل می دهند و اینها چطور رویشان می شود دم از حقوق بشر بزنند و ادعای مقابله با ترویسم داشته باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تروریسم را زایده نامشروع دنیای غرب نامید و گفت: اینها خودشان جریان فاسد و خطرناک را تولید می کنند و در قضیه داعش هم که ائتلاف تشکیل دادند چندین تن اسلحه به انها اختصاص دادند و کمک تسلیحاتی کردند. آمریکا یک جریان فریبکار، دروغگو، ضد حقوق بشر ، مستبد و زیاده خواهی است که می خواهد بگوید مدافع حقوق بشر هستم  اما دیگر دنیا فریب اینها را با پرچمداری ایران اسلامی نخواهد خورد و امیدواریم به زودی زودی با مقاومت مردم دنیا و پیشتازی مردم ایران، آمریکا از جایگاه استکباری خود پائین کشیده شود.

حجت الاسلام  صدیقی با اشاره به فاجعه تجاوز و کشتار در منطقه فلسطین گفت: ادامه این کشتار در فلسطین همچنان جانسوز است. توطئه اخیرشان که اطراف مسجد الاقصی  را یهودیان تندرو محاصره کرده اند و به داخل مسجد الاقصی راه یافته اند و مصوب کرده اند که این کشور یک کشور یهودی است و دیگر مسلمانان را به آنجا راه نمی دهند نمی دانم سران کشورهای اسلامی تا کی بنا است این ننگ را بپذیرند.

وی تاکید کرد: چرا این همه بی عرضگی و بی تفاوتی؟ چرا اینقدر همراهی با نظام جعلی کودک کش. اینها هر چقدر که مماشات و حمایت کنند؛ چه بخواهند چه نخواهند نفس های آخر اسرائیل است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: آمریکا هیچ طلبی از ایران ندارد اموال ما را بلوکه کرده، تحریم های ظالمانه راه انداخته تا ما را فلج کند و حال نیز مذاکره راه انداخته است.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ما با توجه به رهنمودهای رهبری در این مذاکرات با هدف روشنگری و رفع شبهات پاسخ می دهند و اصل قضیه این نیست که آنها طلبی دارند و ما طلبی داریم که مسئله برد – برد شود. ما باید از چه کوتاه بیاییم؟! چه خلافی کرده ایم؟ ایران که به تمام قوانین بین المللی پایبند است از کدام قوانین تخطی کرده است؟

حجت الاسلام  صدیقی با تاکید بر اینکه داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای حق ما است گفت: داشتن انرژی هسته ای حق هر کشوری است و داشتن سلاح اتمی برای مردم ما و برای همه حرام است چرا که خلاف قوانین شرع و وجدان بشری است و مایه ناامنی جهان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آمریکایی ها خودشان هزاران کلاهک اتمی دارند و اسرائیل را نیز به همین کلاهک ها تجهیز کرده اند اما ما که می خواهیم فعالیت های صلح آمیز هسته ای داشته باشیم قلدرمآبانه می خواهند چه بگیرند چه بدهند.

وی تاکید کرد: آیا پولی که می خواهند به ما برگردانند این توقف ما مقابل پول می شود؟ آیا عقب نشینی و قبول ذلت ما در مقابل پول ارزش دارد؟

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ما زیر لوای عزتمدارانه ولایت فقیه از حق مردم کوتاه نخواهند آمد، گفت: ما مسئله تحریم را برای خود تابو و موجب وحشت نمی دانیم تنها راهی که ما را در برابر تحریم ها بیمه می کند مقاومت است.

وی همچنین با اشاره به لزوم احیای اقتصادی مقاومتی گفت: من از دولت محترم و همه نخبگان و کسانی که در این مسئله می توانند صاحب فکر و عمل باشند می خواهم که برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ملتی که 8 سال در مقابل شرق و غرب ایستاد، در این جنگ اقتصادی، فرهنگی، روانی و سیاسی نیز همان عرضه و توان مقابله را دارند و مسئولین نیز باید به ظرفیت جوانان ما بیش از هر چیز اهمیت دهند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم احیای کشاورزی گفت: مشکلات کشاورزی ما تنها آب نیست و باید مدیریتی درست شود.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به جنایت های آمریکا برای از بین بردن کشاورزی در ایران ادامه داد: آنها با تقسیم اراضی، زمین های کشاورزی را خرد کردند و برای آنکه روستاییان را شهرنشین کنند تا کالاهای خود را بفروشند لذا تولید باید در اولویت اول کشور قرار گیرد که هم اشتغال و هم خودکفایی را در پیش خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین خاطرنشان کرد: ما باید مسئله دارو و نیاز غذایی را در کشور خودمان تامین کنیم و اگر این اتفاق بیفتد تحریم ها نه تنها مضر نیست بلکه مانند جنگ نعمت است و ما را خواهد ساخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5