یکی از تاریک ترین رموز جنگ جهانی دوم از دل خاک درآمد

جنگ جهانی دوم که جان 50 میلیون انسان را گرفت، هنوز رموزی دارد که بسیاری از آنها در دل خاک پنهان شده است. یکی از اسرار این جنگ خانمان سوز که با فرمان هیتلر برای حمله به خاک لهستان آغاز شد، سرنوشت سربازان ایتالیایی بود که در کنار ارتش نازی – وارماخت- در جبهه های شرقی می جنگیدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از الف یکی از اسرار این جنگ خانمان سوز که با فرمان هیتلر برای حمله به خاک لهستان آغاز شد، سرنوشت سربازان ایتالیایی بود که در کنار ارتش نازی – وارماخت- در جبهه های شرقی می جنگیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حالا و پس از 70 سال لهستانی ها با کندن زمین در نقطه ای در شرق این کشور کم کم به کشف این معادله پیچیده نزدیک شده اند.

آناستازیا یک کارشناس آثار باستانی اهل اوکراین است که به همکاران لهستانی خود کمک می کند. او به دقت درحال کاوش منطقه و زیرو رو کردن خاک برای یافتن اجساد بیشتر است. او توانسته دهها جسد را که روی هم انباشته شده اند از دل خاک بیرون بکشد؛ اینها ایتالیایی هستند یا سرباز شوروی؟ هنوز نمی توان با اطمینان از ایتالیایی بودن این سربازان کشته شده سخن گفت. اما چیزی که مشخص است این می باشد که این مردگان قربانیان زندان مخفی نازی ها با عنوان زندان شماره 327در لهستان در منطقه Przemysl-Pikulice هستند که مورد حمله نیروهای شوروی قرار گرفت و آزاد شد.

همه جستجوکنندگان از وجود این همه اسکلت سرگیجه گرفته اند. هیچ راهی برای جمع آوری آنها به جز جدا کردن و گذاشتن در پلاستیک های مخصوص، وجود ندارد. تاکنون اسکلت بیش از 3000 زندانی ایتالیایی و روس از دل خاک بیرون آمده که مربوط به دست کم 8 گور دسته جمعی است. البته لهستانی ها از این گورها، اجساد 1500 عضو صلیب سرخ لهستان را که در کشتار سال 1963 از میان رفته اند را نیز پیدا کرده اند.

حالا امیدها برای یافتن مفقوان ایتالیایی که توسط موسولینی به شرق آمدند تا به ارتش آلمان در گرفتن شوروی کمک کنند، زیاد شده است. بسیاری از 230 هزار ایتالیایی که به اینجا آمدند از فرمان سرپیچی کردند و نخواستند در کنار آلمان ها بجنگند، به همین خاطر زندانی و قتل عام شدند.

اما یافتن این گورهای دسته جمعی حداقل به کشف یکی از ناراحت کننده ترین اسرار جنگ جهانی دوم یعنی سربازان ایتالیایی و البته روس مفقود شده در این زندان ها کمک کرده است. اکنون محققان فهمیده اند که همه آنها از بیماری و گرسنگی تلف شده اند. آلمان ها بیشتر این زندانیان را بدون لباس دفن کرده اند به همین خاطر به جز چند قاشق و لوازم دیگر، ابزار شخصی از این زندانیان کشف نشده که بتوان با آنها به شناخت هویتشان دست یافت.
منبع: شفقنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  9