تامین نیروی مورد نیاز کارفرما از طریق سایتهای شغلی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از راه‌اندازی 10 سایت شغلی خبر داد و گفت: کارفرمایان با مراجعه به این سایتها می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را انتخاب ‌کنند.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همه کاریابی‌های داخلی و خارجی می‌توانند درخواست ایجاد سایت‌های شغلی و خدمات شغلی دانشگاهی خود را ارائه بدهند.

 

وی در توضیح عملکرد سایت‌های شغلی افزود: سایت شغلی سایتی است که می‌تواند رزومه و خلاصه مشخصات فردی دانش‌آموختگان را بنا به برخی استانداردها در خروجی خود به نمایش بگذارد و زمانی که یک رزومه را روی سایت خود قرار داد آن را تایید کرده است بر این اساس کارفرمایان به سایت مراجعه و از بین رزومه‌ها فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

 

طایی با اشاره به راه‌اندازی 10 سایت شغلی اظهار کرد: در حوزه خدمات شغلی دانشگاهی هنوز به پیشرفت نرسیده‌ایم ولی هم اکنون 10 سایت شغلی قابل توجه در اختیار داریم که بسیاری از کارفرمایان از آنها استفاده می‌کنند.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با توجه به بازار اشتغال پنج میلیون نفری موجود، هم به لحاظ بازار کار داخلی در وضعیت خوبی هستیم و هم وقتی به خارج نگاه می‌کنیم یک بازار کار چند صد میلیونی از فرصت‌های شغلی وجود دارد که اگر خلاصه مشخصات فردی آنها استاندارد و منطبق با توانایی‌ها و نیازهای کارفرمایان خارجی تنظیم شود می‌توانند از فرصت‌های شغلی خارجی هم بهره‌مند شوند.

 

وی همچنین درباره با روند صدور گواهینامه شغلی برای ایرانیان خارج از کشور گفت: این موضوع چندین سال متوقف شده بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مقرر شد تا وضعیت ایرانیان شاغل در خارج به لحاظ کمیت و نوع تخصص و مهارت‌هایی که در جهت شناخت بهتر بازار‌های بین‌المللی دارند ساماندهی شود.

 

به گفته طایی وظیفه هر دولتی است که نسبت به اتباع خود در خارج حمایت‌های حقوقی و بین‌المللی داشته باشد لذا اگر ایرانیان شاغل در خارج شناسایی و وضعیت آنها ساماندهی شود و یک نظام جامع اطلاعاتی در این خصوص به وجود آید انجام کارهای بعد به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  73