افزایش قدرت خرید کارکنان دولت در سال آینده

یک فعال حوزه کار با تاکید بر لزوم افزایش حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده، توجه ویژه مجلس به وضعیت معیشت کارکنان دولت در بودجه 94 را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز، حسن دانه‌داران گفت: طی چند سال گذشته تورم افسارگسیخته به تولید و اقتصاد کشور لطمه زد این در حالی است که قدرت خرید کارکنان دولت همچون دیگر اقشار حقوق بگیر جامعه با کاهش همراه بوده است.

وی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در بودجه سال آینده را راضی کننده ندانست و افزود: هرچند نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی درسال گذشته حدود 33 درصد بود اما حقوق کارکنان دولت برای امسال تنها 20 درصد افزایش پیدا کرد چرا که دولت معتقد بود تورم سال 93 کمتر از 20 درصد خواهد شد لذا از این نظر فاصله معنا داری بین افزایش حقوق کارمندان با نرخ تورم رسمی اعلام شده به چشم می‌خورد.

این فعال حوزه کار معتقد است: با پیش بینی افزایش 14 درصدی حقوق کارکنان دولت برای سال آینده در مقایسه با افزایش 20 درصدی امسال، میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان 6 درصد کاهش پیدا کرده است که این امر بر معیشت خانواده‌های کارکنان دولت تاثیرگذار است.

دانه‌داران از نمایندگان مجلس خواست تا در راستای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان، وضعیت معیشت و توان خرید کارکنان دولت را در بودجه سال آینده مدنظر قرار بدهند./ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =