دایه‌های مهربان‌تر از مادر سیاسی!

قضیه بازداشت سیاسی موجب شد تا طرفداران سینه‌چاکش حمایت‌های خود را علنی کنند؛ حمایت‌هایی که البته بیشتر بوی نگرانی بابت آینده کاری را دارد تا دلسوزی برای مدیر‌عامل گرفتار!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جنجال‌های مدیران عامل پرسپولیس تمامی ندارد. قضیه بازداشت سیاسی موجب شد تا طرفداران سینه‌چاکش حمایت‌های خود را علنی کنند؛ حمایت‌هایی که البته بیشتر بوی نگرانی بابت آینده کاری را دارد تا دلسوزی برای مدیر‌عامل گرفتار!
 
پرسپولیس حال و روز خوبی ندارد. دربی را که بردند خیال هواداران پس از هفته‌ها نگرانی راحت شد. منتها این بار هم خیلی زود امیدهایشان ناامید شد. دستگیری مدیرعامل اتفاق ناخوشایند دیگری بود که یک بار دیگر برای پرسپولیس رخ داد. متأسفانه در یکی دو فصل اخیر این اتفاق چند باری برای این تیم رخ داده. پس از بازداشت رویانیان و شیرینی، این بار نوبت مدیرعامل جدید بود که سر از اوین درآورد، با این تفاوت که به نظر می‌رسد سیاسی جرمش متفاوت از قبلی‌ها باشد.

تا همین چند ماه پیش کسی حمید رضا سیاسی را نمی‌شناخت، چراکه بیشتر فعالیت او در حوزه تجارت و کارخانه داری بود اما به یک باره سر از دنیای مستطیل سبز درآورد. او به لطف حساب‌های پر از پولش خودش را به سرخپوشان چسباند و یک شبه به شهرتی قابل توجه رسید. درست از همان موقع بود که یکه‌تازی‌هایش شروع شد؛ تصمیمات غیر حرفه‌ای، تغییرات گسترده و اقداماتی که  آبروی باشگاه را به خطر می‌انداخت. جدا از توفان برکناری رحیمی و دایی، سفر به مادرید و ملاقات با سران رئال آتشی به راه انداخت که اگرچه با مظلوم نمایی از پاسخگویی فرار کرد،حالا سیاسی بازداشت شده بنا به دلایل مختلف دادستانی تهران خبر فوق را تأیید کرده و بعید است که مشکل آقای مدیر به این زودی‌ها حل شود.
 
منتها برخی از دوستان وی درصدد هستند همان راهی را بروند که سیاسی رفت، یعنی با مظلوم نمایی و برانگیختن احساسات عمومی شرایط را برای رهایی او از بازداشت فراهم کنند. دیروز حمید استیلی در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها در دفاع از عملکرد مدیرعامل محبوبش به نکاتی اشاره کرده که گویی وکیل مدافع سیاسی بوده و تا به امروز رو نکرده بوده:« امیدوارم پدر و مادر سیاسی در این قضیه آسیب نبینند. او قتلی نکرده است که بخواهد در زندان بماند. سیاسی کارهای فرهنگی زیادی کرد. او از 600 ـ 500 میلیون اسپانسری که برای پیراهن وجود دارد گذشت و در بازی استقلال نام مبارک امام حسین (ع) را روی پیراهن بازیکنان حک کرد!»
 
در پاسخ به حمید استیلی لازم است چند نکته مهم را یاد‌آور‌شویم. اول اینکه از سرمربی تیم راه آهن باید پرسید که چطور در چنین شرایطی بیش از اعضای هیئت مدیره و سایر دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس برای مدیرعامل این باشگاه دلسوزی می‌کند؟ در حالی که نزدیکان وی سکوت اختیار کرده و اظهار نظری نمی‌کنند.
 
نوشتن نام مبارک سیدالشهدا (ع) روی پیراهن پرسپولیس حرکت قابل تقدیری است، اما متاسفیم از اینکه استیلی برای کمک به سیاسی درتلاش است تا از این حرکت فرهنگی به نفع مدیرعامل بازداشت شده و در جهت مظلوم‌نمایی بیشتر او استفاده کند. دوم اینکه باید خدمت جناب استیلی عرض کنیم خانواده‌های همه زندانیان نگران عزیزانشان هستند اما حتی این مسئله هم دلیل قانع کننده‌ای برای اجرا نشدن قانون نیست. استیلی احتمالاً حسابی نگران آینده کاری‌اش است، ولی خیلی حساب شده این نگرانی را در لفافه بیان کرده. توجه داشته باشید سیاسی هم هیچ وقت اعتقادش به حمید استیلی در حرفه مربیگری را کتمان نکرده.

سیاسی باز داشت شده و حتی آنها که در مقام شاکی از او هستند این روز‌ها از مصاحبه و حرف زدن استقبال نمی‌کنند. دلیل باز‌داشت سیاسی نیز هنوز مشخص نیست اما می‌توان نتیجه گرفت که این روز‌ها دایه‌های مهربان‌تر از مادری برای سیاسی پیدا شده‌اند که تن و بدنشان می‌لرزد اگر قصه باز‌داشت مدیر‌عامل پرسپولیس بیشتر از اینها طول بکشد.

شیوا نوروزی (تحلیلگر روزنامه جوان)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4