راه‌اندازی نخستین برنامه‌ کاربردی مکان‌محور بومی/ رقیب فورسکویر در ایران

خدمات مبتنی بر مکان یک کسب و کار اینترنتی در جهان است که خدمات foursquear و yelp، از نمونه‌های مطرح خارجی در ایران نیز ارائه می‌شود. اکنون اولین وب‌سایت و برنامه کاربردی ایرانی مکان‌محور با نام ترینان آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، خدمات مبتنی بر مکان یا خدمات مکان محور یکی از مدل‌های کسب و کار موفق‌ اینترنتی در جهان است.

خدمات مکان محور (Location based services)، کسب و کارها و رویدادهایی که در نزدیکی محل استقرار کاربر واقع شده‌اند را اطلاع رسانی می‌کنند که این اطلاع‌رسانی اغلب بر بستر ابزارهای قابل حمل مانند تلفن همراه انجام می‌شود.

به این معنی که برای مثال نسبت به محل فعلی کاربر، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، تخفیف‌ها و رویدادهای فرهنگی نزدیک کاربر از طریق تلفن همراه یا تبلت‌ به او معرفی می‌شود.

سایت‌های foursquear و yelp از نمونه‌های خارجی موفق ارائه‌دهنده این خدمات هستند که خدمات خود را در ایران نیز ارائه می‌کنند.

با اقبال جهانی و نیاز بومی،‌ اکنون اولین نسخه ایرانی این خدمت در قالب وب‌سایت و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) ترینان آغاز به کار کرده است. امتیاز این برنامه ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی، اضافه شدن اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها در مراکز ارائه‌دهنده خدمت است.

بنابراین با این برنامه می‌توان در قالب یک شبکه اجتماعی، بهترین مکان‌های در اطراف خود از جمله رستوران‌ها، سینماها، استخرها، ادارات و خدمات دارای تخفیف را پیدا کرد. کاربر می‌تواند پیش از استفاده از خدمت نظرات دیگران را بخواند و تصمیم بگیرد. عکس‌ها و اطلاعات آن مکان را ببیند و در نهایت تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  4