سهم ۲۵درصدی بودجه شرکت‌های فناوری از اپلیکیشن‏های موبایل

IDCگزارش جدیدی مبنی بر سهم موبایل و تلفن‌های همراه هوشمند در بازار فناوری منتشر کرده که تا سال 2017 میلادی بیش از 25 درصد از بودجه شرکت‌های فناوری به اپلیکیشن‌های موبایل اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر IDCگزارش جدیدی مبنی بر سهم موبایل و تلفن‌های همراه هوشمند در بازار فناوری منتشر کرده که تا سال 2017 میلادی بیش از 25 درصد از بودجه شرکت‌های فناوری به اپلیکیشن‌های موبایل اختصاص می‌یابد.

شرکت‌های مختلف فناوری به سمت تولید و عرضه تلفن‌های همراه هوشمند روی آورده‌اند تا بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند، اما این موضوع در حالی است که پیش‌بینی می‌شود سهم 25 درصدی از بودجه شرکت‌های فناوری به توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های موبایل اختصاص یابد. سال آینده میلادی یعنی 2015 تنها می‌تواند پله‌ای برای آماده شدن و اختصاص چنین بودجه‌ای به این طرح باشد.

بنا به گزارش منتشر شده IDC، در سال‌های اخیر استقبال و پیشرفت در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل قابل توجه بوده و به همین دلیل می‌تواند تا سال 2017 میلادی، یک چهارم از بودجه فناوری‌ها را به توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل اختصاص داد.

کارشناسان حوزه آی‌تی معتقدند که برنامه‌های کاربردی موبایل یا همان اپلیکیشن‌ها نیاز به نگاه متمایز و همچنین اختصاص بودجه مناسب دارند.
از سوی دیگر فناوری‌های تلفن‌های همراه نیز باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانند با اپلیکیشن‌ها سازگار بوده و نیاز مخاطبان را پاسخگو باشند. برای مثال، برخی از سیستم‌عامل‌های تلفن‌های همراه با برنامه‌های کاربردی سازگار نیستند به همین دلیل رقابت بین کمپانی‌هایی که در عرصه فناوری فعالیت دارند اوج خواهد گرفت تا بتوانند کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

در 6 ماه گذشته، استقبال مخاطبان از اپلیکیشن‌های مختلف تلفن همراه با 40 درصد رشد مواجه شده و به همین دلیل بسیاری از غول‌های فناوری برنامه‌های سال آینده خود را معطوف به تولید و گسترش چنین برنامه‌هایی خواهند کرد تا نه تنها از رقبای خود بازنمانده، بلکه بتوانند مخاطبان بیشتری را نیز جلب کنند.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 میلادی، ارتقای سیستم‌های تلفن همراه و استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی به چهار برابر میزان فعلی افزایش پیدا کند و تا سال 2017 میلادی نیز بیش از یک چهارم بودجه شرکت‌های فناوری به این مهم اختصاص یابد. از سوی دیگر، گوگل و اپل را می‌توان به‌عنوان دو کمپانی قدرتمندی دانست که سهم اصلی را در دنیای گجت‌های موبایل ایفا می‌کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4