مردی که دنیای تکنولوژی را تکان داد

او را استیو جابز چین می‌نامند اما با نگاهی به زندگی لی جون متوجه می شویم که او بیشتر شبیه به بیل گیتس و یا جف بزوس ( مدیر سایت آمازون) است و به همین سبب است که لی جون مایل نیست او را استیو جابز چین صدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ای تی رسان او را استیو جابز چین می‌نامند اما با نگاهی به زندگی لی جون متوجه می شویم که او بیشتر شبیه به بیل گیتس و یا جف بزوس ( مدیر سایت آمازون) است و به همین سبب است که لی جون مایل نیست او را استیو جابز چین صدا کنند. لی جون در سال 1992 به عنوان مهندس وارد شرکت کینگ سافت (یک شرکت پردازش کلمات، آنتی ویروس و تجارت الکترونیک ) شد. به مدت 6 سال در آنجا ریاست کرد و تا سال 2007 در کینگ سافت ماند؛ مشابه کاری که بیل گیتس انجام داد. از سال 2000 تا 2004 لی جون سایت Joyo.com را راه‌اندازی کرد که یک فروشگاه مجازی بود و با توجه به ارتباطی که با بزوس داشت در نهایت آن را به آمازون فروخت.

 او در سال 2007 از کینگ سافت استعفا کرد و مدیر UCWeb شد که یک مرورگر موبایل است و امروزه بیش از 500 میلیون کاربر دارد. لی جون در بین سال های 2007 تا 2010 در بیش از 70 شرکت سرمایه گذاری و نظارت داشت. او در سال 2010 کارخانه تولید گوشی های هوشمند را با نام ژیائومی (Xiaomi) راه اندازی کرد. این کمپانی که ارزش آن در سال آینده به 40 میلیارد دلار خواهد رسید دائم با اپل مقایسه می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  35  =