جمع آوری سریع و کم هزینه پول با کمک فناوری

مدیریت نقدینگی بانکها:

/با ارائه خدمات وصول نقدینگی به صورت الکترونیکی و کاغذی, بانک ها دید بهتری از سرمایه در گردش شرکت دارند. وصول نقدینگی به بانکها امکان می دهد که بتوانند از سلامت مالی مشتری آگاه شوند. /شرکتها از بانکها انتظار دارند که یک فناوری مناسب را برای مدیریت وصول های الکترونیک در اختیار آنها قرار دهد,

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکتها همیشه تمایل دارند که هزینه های عملیاتی غیردرآمدزا را کاهش دهند. به طور خاص, وصول نقدینگی یکی از بخش هایی است که همیشه تمایل به کاهش هزینه آن وجود دارد. طولانی بودن چرخه وصول و پیچیدگی ذاتی آن منجر به گردش ضعیف پول و نیز پیشبینی جریان نقدینگی ضعیف تر در آینده می شود. وصول سریعتر پول کلید بهینه سازی سرمایه در گردش است, اما با وجود هزاران مشتری که به صورت های گوناگون و از طریق کانال های متفاوت پرداخت می کنند, این فرآیند به سرباری برای شرکت تبدیل می شود. بنابراین شرکتها این فعالیت فرعی را به بانکها برون سپاری می کنند تا گردش نقدینگی را تسریع کنند. شرکتها از شریک بانکی خود انتظار سرعت, بهینگی و ایمنی در فرآیند وصول را دارند.

شرکتها از بانکها انتظار دارند که یک فناوری مناسب را برای مدیریت وصول های الکترونیکی در اختیار قرار دهد, کل فرآیند وصول چک های وعده دار را انجام دهد, با چند بانک دیگر ترتیبات بانکی داشته باشد, یک گاوصندوق در اختیار قرار دهد, وصول توسط هماهنگ کننده را تسهیل کند, وضعیت پرداخت های طرف معامله را بررسی کند, امکان تسویه سریعتر چک های خارجی را فراهم کند, مبادلات را از راه دور امکان پذیر سازد, حساب را به صورت خودکار تطبیق دهد و یک گزارش جامع از سیستم اطلاعات مدیریتی فراهم کند. و البته اینها تمام خوسته ها نیستند؛ شرکت ها همچنین به دنبال ارائه ترتیبات اعتباری از سوی بانک شریک با نرخ بهره کمتری هستند. قدرت مالی نیز مهم است, در واقع 58 درصد از مسئولان امور مالی شرکت ها شریک بانکی خود را براساس قدرت مالی آن انتخاب می کنند.

با ارائه خدمات وصول نقدینگی به صورت الکترونیکی و کاغذی, بانک ها دید بهتری از سرمایه در گردش شرکت دارند. وصول نقدینگی به بانکها امکان می دهد که بتوانند از سلامت مالی مشتری آگاه شوند. بنابراین, جدا از اینکه این یک درآمد خدماتی بدون الزام سرمایه ای است, بانک ها همچنین می توانند مشتریان خود را با ریسک پایین تری تامین مالی کنند. این امر می تواند به طرفهای معامله شرکت نیز تعمیم پیدا کند. بعضی بانک های منطقه ای و حتی بانک های بین المللی شروع به ایجاد رابطه با بازیگران محلی در مناطق آفریقایی و آسیایی کرده اند تا پوشش بازار خود را به مدیریت نقدینگی نیز گسترش دهند.

بانکها باید یک راهکار برای وصول ارائه دهند که امکان تسویه سریعتر چک های محلی و خارجی, ادغام نقدینگی موجود در حساب های مختلف, حساب مجازی برای نقدینگی ورودی, هماهنگی ترتیبات بانکی برای تسویه محلی چکها, وصول چک توسط هماهنگ کننده در مکان های دوردست, نگهداری فهرست چک های وعده دار, رسیدگی به درخواست های خاص, پرداخت از طریق خودپرداز, وصول از پیش نقد شده, دسترسی راحت تر به تمام مبادلات به منظور پیش بینی دقیق تر گردش نقدینگی و تصمیم گیری آگاهانه شرکتها را بدهد.

با بهینه سازی وصول پول, بانکها از چسبندگی بیشتر شرکتها بهره می برند و شرکتها نیز از ساده تر شدن حسابداری و تامین مالی منتفع می شوند.
http://bankingtech.b2b.ntent.com/EN/Microsites/1/Polaris+FT/cash-management

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  +    =  35