پنج هنرمند ایرانی در بین برترین‌ های ۲۰۱۴

نفس‌های سال ٢٠١4 به شماره افتاده و موعدِ جمع‌بندی این سال است. ٢٠١4، سال اتفاقات تلخ و شیرین بود. هم سال یورش تروریست‌های داعش، جنگ اوکراین و سقوط هواپیماها‌ بود، هم سال برگزاری جام جهانی فوتبال، مواجهه افتخار‌آمیز ایران مقابل آرژانتین و درخشش والیبالیست‌های جوان ایرانی. برای هنرمندان ایران هم با تلخی و شیرینی بسیاری همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از روزنامه شرق: نفس‌های سال ٢٠١4 به شماره افتاده و موعدِ جمع‌بندی این سال است. ٢٠١4، سال اتفاقات تلخ و شیرین بود. هم سال یورش تروریست‌های داعش، جنگ اوکراین و سقوط هواپیماها‌ بود، هم سال برگزاری جام جهانی فوتبال، مواجهه افتخار‌آمیز ایران مقابل آرژانتین و درخشش والیبالیست‌های جوان ایرانی. برای هنرمندان ایران هم با تلخی و شیرینی بسیاری همراه بود. از تلخی‌ها می‌گذریم و از یکی از شیرینی‌های این سال یاد می‌کنیم.

اعلام قرار‌گرفتن نام پنج‌ایرانی در فهرست ٥٠٠هنرمند برتر جهان. هر سال، «آرت پرایس» (مهم‌ترین مرجع مارکت هنر جهان) در کنار «فیاک» (موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس) گزارشی را منتشر می‌کنند که متر و معیاری مهم برای تحلیل و بررسی وضعیت هنر معاصر جهان از دو بعد اقتصادی و هنری است. این دو موسسه در حالی گزارش سالانه خود را با محوریت نقاشی، مجسمه، ویدیو و عکاسی معاصر جهان منتشر کرده‌اند که به جایگاه درحال رشد هنر ایران در منطقه و جهان اشاره شده است.

براساس این گزارش، فرهاد مشیری ٥١ساله، هنرمندی است که آثارش بیشترین فروش را در حراج‌ها داشته است. بیشترین قیمتی که برای فروش اثری از او چکش خورده، حدود ٢٥٨هزاردلار بوده و مجموع هفت اثر فروش‌رفته از او ارزشی برابر با ٨٨٠هزاردلار داشته است. در رتبه بعدی، علی بنی‌صدر با ٣٨سال سن قرار دارد که مجموعا چهار اثر از او به مبلغ ٤٧٧هزاردلار فروخته شده و گرانبهاترین اثرش ٢٤٣هزاردلار به فروش رفته.
 

پنج
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  14