مجسمه «مارگارت تاچر» دردسرساز شد

رونمایی برنامه ریزی شده از مجسمه مارگارت تاچر، نخست وزیر فقید انگلیس در جزایر فالکلند اختلافات شدید جدیدی را میان انگلیس و آرژانتین برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: رونمایی برنامه ریزی شده از مجسمه مارگارت تاچر، نخست وزیر فقید انگلیس در جزایر فالکلند اختلافات شدید جدیدی را میان انگلیس و آرژانتین برانگیخته است.

روزنامه دیلی میل نوشت؛ از مجسمه برنز مارگارت تاچر که نیروهایش پس از حمله سال 1982 میلادی ساکنین این جزایر را آزاد کردند، ماه آینده میلادی در استنلی، مرکز جزایر فالکلند رونمایی می‌شود.

اما آلیشیا کاسترو، سفیر آرژانتین در لندن این مجسمه در جزایر مالویناسشان را به عنوان اقدامی تحریک آمیز محکوم کرده و گفت: آنچه انگلیس انجام می‌دهد، جشن گرفتن جنگ است.

هزینه ساخت این مجسمه با دو متر و 43 سانت ارتفاع 40 هزار پوند بوده که روی یک پاستون ساخته شده و پایین آن لوحی قرار دارد که روی آن نقل قولی از بارونس مارگارت تاچر مربوط به آوریل سال 1982 میلادی نوشته شده است: تعداد ساکنان کم است اما آن‌ها نیز حق دارند در صلح زندگی کنند، راه زندگی را خودشان انتخاب کنند و تصمیم بگیرند که به کدام کشور وفادار باشند.
 

مجسمه
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  15