اذعان سونی به هک شدن شبکه بازی پلی استیشن

شرکت سونی برای اولین بار پذیرفته که اختلال در شبکه بازی پلی استیشن در ایام تعطیلات کریسمس ناشی از یک حمله سایبری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از ان بی سی نیوز، کاترین جنسن معاون واحد تجربه مشتریان سونی در این مورد گفته است: صنعت بازی‌های ویدیویی با ترافیک بالایی مواجه شده که هدف از ایجاد آن اختلال ارتباطات و روند بازی‌های آنلاین بوده است. وی افزوده است که بسیاری از شبکه‌های بازی و از جمله شبکه بازی PSN به همین علت دچار اختلال شده اند.

اختلال یاد شده که در 48 ساعت گذشته ادامه یافته علاوه بر شبکه بازی پلی استیشن شبکه بازی کنسول بازی ایکس باکس را نیز دچار مشکل کرده است.

سونی و مایکروسافت که شبکه آنلاین بازی آنها توسط هکرها مختل شده از ارائه جزییات فنی در این زمینه خودداری کرده اند. اما در موارد قبلی این نوع حملات معمولا از روش DOS یا denial of service برای هجوم به رایانه‌های کاربران استفاده می‌شد. در این روش با ایجاد ترافیک بالا بر روی سرورهای سایت یا سرویس آنلاین مورد هدف، ارائه خدمات توسط آن مختل می‌شود.

یک گروه هکری موسوم به Lizard Squad مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. این گروه در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده که سرورهای سونی و مایکروسافت را با ایجاد ترافیک مصنوعی مختل کرده است. در حالی که سرویس Xbox Live بعد از چند ساعت به حالت عادی برگشت، سرویس بازی پلی استیشن به مدت طولانی تری دچار اختلال بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −  67  =