بیشترین افزایش ثروت در سال ۲۰۱۴ از آن موسس هولدینگ علی بابا

بلومبرگ اعلام کرد:

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2014 ثروتمندتر شدند و به دلیل کاهش قیمت انرژی و تنش های ژئوپلتیک رخ داده بین روسیه و غرب مجموعا 92 میلیارد دلار به دارایی خود افزودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از بلومبرگ، ثروتمندترین افراد جهان در سال 2014 ثروتمندتر شدند و به دلیل کاهش قیمت انرژی و تنش های ژئوپلتیک رخ داده بین روسیه و غرب مجموعا 92 میلیارد دلار به دارایی خود افزودند.
ارزش خالص ثروت 400 میلیاردر جهان در 29 دسامبر امسال به 4.1 تریلیون دلار رسید.
بیشترین افزایش ثروت را جک ما، یکی از موسسان گروه هولدینگ علی بابا، بزرگترین شرکت تجارت اینترنتی چین داشت. ما، که قبلا یک معلم زبان انگلیسی بود، در سال 1999 کار این شرکت را در آپارتمان خود آغاز کرد. وی امسال 25.1 میلیارد دلار به دارایی خود افزود و 56 درصد افزایش ارزش سهام شرکت را از زمان اولین عرضه عمومی سهام شرکت در ماه سپتامبر رقم زد. ما، 50 ساله، لی کا شینگ، ثروتمندترین فرد آسیا را پشت سر گذاشت.
2 تن دیگر از میلیاردرهای موفق سال وارن بافت و مارک زاکربرگ، از آمریکا بودند. بافت، رئیس شرکت برکشایر هاتاوی، امسال 13.7 میلیارد دلار به خالص دارایی های خود افزود.
زاکربرگ مدیرعامل بزرگترین شرکت شبکه اجتماعی جهان (فیسبوک) هم امسال 10.6 میلیارد دلار ثروتمندتر شد.
اما در این میان، هیچ میلیاردری بیشتر از ولادیمیر اوتوشنکوف، که زمانی چهاردهمین فرد ثروتمند روسیه بود، زیان ندید. وی در سال 2014، 80 درصد ثروت خود را از دست داد و از فهرست 400 میلیاردد خارج شد. وی در ماه سپتامبر از سوی دادگاهی در مسکو به اتهام پولشویی به حبس خانگی محکوم شد.دادگاه حکم به ملی شدن سهام وی در شرکت باش نفت داد.
لئونید میخلسون، بزرگترین از دست دهنده دارایی سال 2014 به دلار در بین 20 فرد ثروتمند روسیه بوده است. وی از ابتدای سال تاکنون 7.8 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است. وی رئیس شرکت او ای او نوواتک، دومین شرکت بزرگ تولید کننده گاز طبیعی روسیه است که امسال 44 درصد افت دارایی داشته است. وی هم اکنون 10.1 میلیارد دلار ثروت دارد.
پس از آنکه شرکت مگافون او ای او، تقریبا نیمی از ارزش خود را از ماه ژوئن تاکنون از دست داد، ویکتور وکسولبرگ، آلیشر عثمانوف، رئیس شرکت مگافون را به عنوان ثروتمندترین فرد روسیه پشت سر گذاشت. وکسلبرگ هم اکنون 14.1 میلیارد دلار دارایی دارد، در حالی که رقم ثروت عثمانوف با 32 درصد کاهش به 13.8 میلیارد دلار رسیده است.
یکی از معدود روس های حاضر در میان 400 فرد ثروتمند جهان که در سال 2014 افزود، اولگ دریپاسکاف فعال صنعت آلومنیوم بود که با رشد 122 درصدی ارزش سهام شرکت واقع در هنگ کنگ اش، 1.6 میلیارد دلار به دارایی خود افزود. دریپاسکا ارزش دارایی خود را به 8.2 میلیارد دلار رسانده است. او صد و پنجاه و چهارمین فرد ثروتمند جهان است.
10 فرد ثروتمند چین امسال تقریبا 48 میلیارد دلار به حجم دارایی های خود افزوده اند. به دنبال سود 25.1 میلیارد دلاری ما، ریچارد لیو، کارآفرین حوزه فن آوری از شرکت خرده فروشی اینترنتی جی دی، و رابین لی، از شرکت بایدو، مجموعا 8 میلیارد دلار به ثروت خود افزودند.
شاخص بلومبرگ، همچنین امسال 86 میلیاردر جدید یا پنهان را که تاکنون هرگز در یک رتبه بندی ثروت حضور نداشته اند، شناسایی کرده است.
بخش املاک، یکی از راه های ثروتمندتر شدن میلیاردرها در سال 2015 ارزیابی می شود. افرات پلد، رئیس شرکت آریسون اینوستمنت در این باره گفت: «واقعیت این است که نرخ بهره قرار است پایین باقی بماند. ممکن است فرصت هایی به خصوص در حوزه مسکن در اروپا وجود داشته باشد.»
وی همچنین افزود، تقویت ارزش دلار آمریکا موجب تقویت برخی از بازارهای خارجی شده است. «زمانی که دلار قوی است، صادرات بهتر می شود.»
اینکه آیا نرخ بهره در سال جدید همچنان پایین باقی خواهد ماند یا نه، سوالی است که باید برای پاسخ به آن منتظر ماند. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا ظاهرا در آستانه افزایش نرخ بهره برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته قرار دارد.
جان بنویدس، تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز گفت: «با فرض اینکه قیمت نفت برای مدتی پایین باقی بماند، این می تواند واقعا یک بسته جهانی محرک اقتصادی باشد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  59