تشویق دولت بریتانیا به افزایش پوشش شبکه اپراتورهای موبایل

دولت بریتانیا با عقب کشیدن از طرح اجبار اپراتورها به امکان رومینگ مشترکان یکدیگر خواستار سرمایه‌گذاری اپراتورهای موبایل برای افزایش اختصاصی پوشش شبکه‌شان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دولت بریتانیا با  عقب کشیدن از طرح اجبار اپراتورها به امکان رومینگ مشترکان یکدیگر خواستار سرمایه‌گذاری اپراتورهای موبایل برای افزایش اختصاصی پوشش شبکه‌شان شد.
به این ترتیب و بر اساس این طرح جدید هر کدام از اپراتورها موظف به توسعه پوشش شبکه اختصاصی خود خواهند بود.
بر اساس طرح جدید که توسط رگولاتوری انگلیس – آفکام – به ثبت رسیده پوشش شبکه موبایل در بریتانیا با سرمایه‌گذاری بالغ بر 5 میلیارد پوند به 90 درصد خاک این کشور تا سال 2017 توسعه می‌یابد.  بر اساس این پروژه اپراتورهای موبایل این کشور شامل وودافون، Three ، O2  و EE پوشش شبکه‌ای خود را به طور مجزا از حدود 69 درصد به 85 درصد افزایش می‌دهند. این تصمیم تازه به نوعی عقب کشیدن از طرح قبلی دولت در زمینه اجبار اپراتورها به ایجاد شبکه رومینگ ملی و استفاده از پوشش شبکه‌ای یکدیگر است موضوعی که گفته می‌شد باعث بروز مشکلاتی برای آژانس‌های اطلاعاتی در ردیابی مظنونان و مجرمان و تروریست‌ها می‌شد.
یک سخنگوی وودافون در این زمینه گفت که ما از طرح دولت برای بهبود پوشش شبکه به خصوص برای مناطق روستایی استقبال می‌کنیم ما به تنهایی امسال حدود یک میلیارد دلار در شبکه خودمان در بریتانیا سرمایه‌گذاری کردیم و برای سال آینده نیز همین میزان را انجام می‌دهیم.
یک مسوول دولت بریتانیا نیز در مورد این طرح گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین اپراتورها و با حضور دولت در این زمینه منعقد شد که بر اساس آن حدود 90 درصد خاک بریتانیا تحت پوشش سرویس‌های اصلی موبایل شامل مکالمه، انتقال دیتا و انتقال متن قرار می‌گیرند.

border=0

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =