از سوی CSBS، چهارچوب سیاست پول مجازی ارائه می گردد

در کنفرانس سرپرستان بانک های ایالتی (CSBS)، سیاستی برای نظارت بر پول مجازی در سطح ایالتی مطرح شد که بر پایه تجربه به دست آمده از پروانه صادر شده برای استفاده از پول مجازی در نیویورک بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک در کنفرانس سرپرستان بانک های ایالتی (CSBS)، سیاستی برای نظارت بر پول مجازی در سطح ایالتی مطرح شد که بر پایه تجربه به دست آمده از پروانه صادر شده برای استفاده از پول مجازی در نیویورک بود و در انتهای این کنفرانس نیز برای اطلاع عموم بیانیه پایانی کنفرانس منتشر شد.

بر خلاف مجوز صادر شده برای بیت کوین در نیویورک، این بیانیه مطرح می کند که روش صدور مجوز فعالیت برای شرکت های فعال در زمینه پول مجازی را تعریف کند و قوانین را بر اساس شرایط بانکداری و قوانین موجود در خصوص پرداخت و انتقال وجه در سطح ایالتی تنظیم نماید. این امر به کارآمدی سیستم و محافظت از مشتریان و افزایش اعتبار مبادلات می انجامد.

یکی از انتقادهایی که به پروانه صادر شده در نیویورک وارد می شود تکراری بودن آئین نامه انتقال وجوه بود که شرکت های فعال در حوزه ی پول مجازی را وادار می نومد برای یک فعالیت دو مجوز دریافت کنند.

این بیانیه می افزاید با تصویب قوانین جدید در حوزه ی پول مجازی تا پایان سال مالی 2015 و با اصلاح قوانین تصویب شده در نیویورک انتظار می رود تصویب قوانین جدید تا در ایالت های بزرگ دیگر همچون کاایفرنیا و تگزاس به همراه داشته باشد.

ما مشتاقانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده دست اندرکاران و فعالین حوزه بانکداری و دیگر اعضا هستیم.

 

منبع: http://www.csbs.org/Pages/default.aspx

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −    =  64