پرداخت خسارت یوزپلنگ‌های تلف‌شده توسط بیمه دانا

مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از تلف شدن دو یوزپلنگ مادر و فرزند طی روزهای 26 و 30 آذرماه گذشته در اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده مشهد- سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بیمه دانا، این شرکت بیمه با توجه به اتفاقی که برای دو یوزپلنگ مذکور رخ داده است در راستای تعهد خود مبنی بر حمایت از یوزپلنگ آسیایی خسارت وارده را به دفتر بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پرداخت می‌کند.

خاطرنشان می‌سازد، در بند پنجم و آخر تفاهم‌نامه، بیمه دانا متعهد شده که اگر یوزی بر اثر عوامل غیرطبیعی بمیرد، مثلا با خودرویی برخورد کرده و کشته شود، تا سقف پنج قلاده در سال، هر قلاده 50 میلیون تومان، به دفتر بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پرداخت کند تا برای رفع مشکلی که به مرگ یوز منجر شده هزینه شود؛ مثلا اگر برخورد یوز با خودرو بوده، منطقه عبور حیوان از جاده به روشی مانند نصب تابلوهای هشداردهنده ایمن شود.

بنابر این گزارش، یکی از مهم‌ترین بندهای این بسته بیمه‌ای مربوط به قشری است که ممکن است از یوزها آسیب ببینند؛ در این بند آمده که شرکت بیمه خسارت دام‌هایی که بر اثر حمله یوز آسیب دیده یا تلف شوند را پرداخت می‌کند.  پرداخت خسارت بر اثر حمله یوز انسان‌ها را نیز شامل می‌شود و پرداخت خسارت آن نامحدود در نظر گرفته شده است.

 این بند می‌تواند اطمینانی به‌وجود آورد تا کسی نگران حمله این حیوان نشده و به مانند برخی که قصاص پیش از جنایت می‌‌کنند، موجبات کشتار یوز را فراهم نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27