آی تی اولویت راهبردی در بانک توسعه صادرات

مدیر عامل بانک توسعه صادرات

مدیر عامل بانک توسعه صادرات , توسعه آی تی , استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی , تقویت ارتباط با بانک های خارجی و افزایش سرمایه را از جمله برنامه های پیش روی این بانک برشمرد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی – مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: هدف اصلی بانک توسعه صادرات کمک به صادرات غیرنفتی کشور است که این مهم از دو منظر اتفاق می افتد, یکی کمکی که بانک به سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی می کند , برای اینکه صادرات خود را به راحتی انجام دهند و دیگری تامین مالی طرح ها و پروژه هایی است که در حوزه صادرات انجام می شود.

وی افزود: برای صادرات کالاها به خارج از کشور باید ساز و کارهای لازم را ارایه کنیم , مهمترین اولویت ما کمک به صادرات غیرنفتی به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و منطقه است , به طور کلی جهت گیری به این سمت خواهد بود.

 صالح آبادی یکی دیگر از برنامه های پیش روی بانک توسعه صادرات ایران را تمرکز بیشتر بر حوضه آی تی عنوان کرد و تصریح نمود: این برنامه از اولویت های راهبردی  بانک به شمارمی رود که حتما دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود به استفاده  از ابزارهای نوین تامین مالی  اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  این بانک از نیروی انسانی قوی و با سطح تحصیلات و دانش بالا برخوردار است و ما  در صدد هستیم  با استفاه از این ظرفیت , ارتباط  این حوضه را با بازار سرمایه برقرار کنیم و از ابزارهای مالی جدید استفاده نماییم .

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: برای اینکه بتوانیم به صادر کنندگان کمک کنیم لازم است علاوه بر استفاده از ابزار های سنتی موجود از ابزار های مدرن و جدید نیز برای تعامل با بازار بهرمند شویم.

وی درباره روابط بانک توسعه صادرات ایران با بانکهای خارجی نیز گفت: در حوزه ارتباط بانک با بانک های خارجی, طبعا در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم و از این روی محدودیت هایی داریم , اما به نظر من با وجود این محدودیت ها کارهای خوبی انجام شده و ما سعی می کنیم  با نوآوری در بانک ,ارتباط با بانک های خارجی را در حوضه صادرات تقویت نماییم.

صالح آبادی در باره افزایش سرمایه این بانک تخصصی گفت: افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران یکی از موضوعات بسیار مهم است , البته فکر می کنم این موضوع در دیگر بانک ها نیز از موارد بسیار مهم به شمار می رود.

وی تاکید کرد: برای تقویت منابع بانک به جهت ارایه تسهیلات بیشتر به صادر کنند در لایحه خروج از رکود پیش بینی هایی صورت گرفته است و من هم به جد به دنبال افزایش سرمایه بانک هستم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =