صندوق مهر امام رضا موسسه اعتباری میشود

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این موضوع که شنیده شد علاوه بر 4.1 میلیارد دلار، دولت امسال نیز برداشت خلافی را از صندوق توسعه ملی داشته، گفت: نه، امسال چنین چیزی نداشته‌ایم. رئیس صندوق توسعه ملی هم به این سؤال جواب نداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سیف ولی‌الله سیف  اظهار داشت: همان‌طور که قبلاً من اشاره کرده‌ام برداشتی از صندوق توسعه ملی اتفاق نیفتاده و این موضوع مطلق و روشن است.

رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط ادامه داد: چیزی که مسلم است این است که بانک مرکزی ارزی را از دولت در شرکت امارات خریداری و طبق ضوابط تقسیم کرد. در این هیچ کسی هیچ تردیدی ندارد.

سیف افزود: در حسابداری این پرونده سندی صادر شد که بعد از یک ماه هم اصلاح شد. اما متأسفم که این قضیه هنوز باز نشده و هنوز برخی از دوستان و مسئولان به این اشاره می‌کنند.

وی با بیان "اشتباه حسابداری را با واقعیت قاطی کرده ایم" تأکید کرد: همه جا همین طور است و بنگاه‌های اقتصادی 4 ماه بعد از  پایان سال حساب‌های‌شان باز است تا سندهای تعدیلی و اصلاحی صادر شود.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: اما در واقعیت چیزی تغییر نکرده است چراکه واقعیت این است که دولت ارزی را در شرکت اماراتی به بانک مرکزی فروخت و بانک مرکزی هم آن را خریداری کرد.

سیف در پاسخ به تأکید خبرنگار ما مبنی بر اینکه بنابراین در سال جاری هم بانک مرکزی برداشت خلافی از صندوق توسعه ملی انجام نداده است، گفت: نه، امسال چنین چیزی نداشته‌ایم.

* صندوق مهر امام رضا زیر نظر بانک مرکزی می‌رود

سیف در پاسخ  به  اینکه چرا صندوق مهر امام رضا مجوز بانک مرکزی را ندارد و با این وجود در پروژه‌های بزرگ کنار بانک‌های دولتی نقش تأمین مالی را انجام می‌دهد، گفت: صندوق مهر امام رضا جایگاه قانونی متفاوتی دارد اما در شرف تطبیق با یک مؤسسه اعتباری است که احتمال دارد به صندوق قرض الحسنه یا مؤسسه اعتباری تبدیل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  46  =