از من زشت‌تر هم در لیگ هست!

قاسم دهنوی هافبک ذوب آهن گفت: زمان بازی که می‌دوم و اخم‌هایم توی هم است خیلی‌ها فکر می‌کنند آدم خشنی هستم

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قاسم دهنوی هافبک ذوب‌آهن اصفهان که به دلیل مشکلات مالیاتی از اردوی تیم جا مانده، این روزها به تنهایی تمریناتش را دنبال می‌کند تا از روند آماده‌سازی تیم جا نماند. البته دهنوی زمان کمی را به تمرین اختصاص می‌دهد چون فکر می‌کند تمرینات فردی با گروهی خیلی متفاوت است و تنهایی تمرین کردن فایده چندانی ندارد. به همین دلیل دهنوی این روزها خودش را سرگرم مسابقات جام ملت‌ها کرده و این رقابت‌ها را با دقت بیشتری پیگیری می‌کند.

دهنوی که بازی استرالیا- کویت را تماشا می‌کرد، بعد از این بازی به سوالات‌مان پاسخ داد. هافبک ذوبی‌ها در مورد شرایطش، اتفاقات گذشته، حاشیه، تیم ملی و… صحبت کرد.
 
چه خبر؟ این روزها چه کار می‌کنید؟

 سلامتی. روزی 20 تا 30 دقیقه اختصاصی تمرین می‌کنم که از شرایط ایده‌آل خارج نشوم. البته کار تیمی متفاوت است اما مشکل مالیاتی باعث شد نتوانم همراه تیم باشم.

انگار خیلی دوست داشتی همراه تیم به مالزی بروی.

 خب، اردوی خوبی بود که من از دست دادم. تیم آنجا هم تمرینات خوبی انجام داد و هم اینکه بازی‌های خوبی داشت. متاسفانه تیم باید پیگیر خروجی بازیکنان می‌بود اما این کار را نکرد که یک روز قبل از سفر تیم به مالزی مشخص شد که من مشکل مالیاتی دارم. آن موقع هم خیلی زود پیگیری کردم اما دیگر فایده‌ای نداشت.

تیم کی برمی‌گردد؟

 فکر می‌کنم دوشنبه برمی‌گردد.

الان شما تهران هستید یا اصفهان؟

 من تهران هستم و همین جا تمرین می‌کنم.

زمانی که برای تمرین در نظر گرفتی فکر نمی‌کنی خیلی کم باشد؟

 خب، نمی‌شود. انگیزه‌ای نیست. هر روز سالن وزنه می‌روم و حدود 20 تا 30 دقیقه یا وزنه می‌زنم یا می‌دوم. یک ماه مانده به بازی‌ها نمی‌شود سنگین کار کرد. خیلی جاها هم اجازه تمرین نمی‌دهند. مثلا یک ساعت زمین را به یک نفر اجاره نمی‌دهند. به همین دلیل می‌روم پارک‌های اطراف و می‌دوم.

چرا با تیم‌های دیگر مثل پرسپولیس تمرین نمی‌کنی؟ فکر نمی‌کنم مثلا پرسپولیس مشکلی با این مساله داشته باشد.

 نمی‌شود. متاسفانه چون اولین بازی‌مان با پرسپولیس است افکار عمومی برداشت جالبی از این مساله نخواهند داشت و حرف و حدیث زیادی پیش می‌آید. اگر من حتی یک بار بروم به تمرین پرسپولیس سر بزنم، هزار تا حرف می‌زنند و فکر می‌کنند با قصد خاصی آنجا رفتم. برای همین ترجیح می‌دهم تنهایی تمرین کنم.

الان برنامه تمرینی‌تان با کادرفنی هماهنگ است؟

 نه، از وقتی رفتند مالزی من هیچ ارتباطی با هیچکدام از اعضای تیم نداشتم.

نمی‌شد اینترنتی با آنها در ارتباط باشی؟

 من اصلا برنامه اینترنتی ندارم. حدودا 2 سال پیش بود که در شبکه‌های اجتماعی بودم اما از آن موقع تا الان حتی یک صفحه در هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی ندارم.

چرا؟

 علاقه‌ای ندارم. من زندگی را دوست دارم. دوست دارم در واقعیت‌ها زندگی کنم نه در تخیلات.

جمله سنگینی بود!

 واقعا همینطور است. خیلی‌ها استفاده درست نمی‌کنند. من هم فکر می‌کنم خیلی تاثیر روی کار و زندگی‌ام دارد و ممکن است برنامه خوابم را به هم بزند. خیلی مسائل دیگر هم ممکن است اتفاق بیفتد. البته خیلی‌ها درست استفاده می‌کنند و مثلا کارهای بیزینسی‌شان را از این طریق پیش می‌برند اما من نه کار بیزینسی انجام می‌دهم و نه نیازی به این برنامه‌ها دارم. کلا استفاده زیاد از این برنامه‌ها هم باعث بیماری می‌شود.

اما متاسفانه این بیماری باعث نمی‌شود کسی از خدمت سربازی معاف شود وگرنه احتمالا تعدادی از بازیکنان از این طریق می‌توانستند معافیت بگیرند.

 من که مثل مرد رفتم و خدمتم را در پادگان محمدرسول‌ا… بیرجند گذراندم.

دهنوی: قیافه‌ام غلط انداز است/ از من زشت‌تر هم در لیگ هست

یعنی تیم نظامی نبود؟

 چرا اما لیگ منطقه‌ای بود. هنوز هم عکس‌هایش را دارم. سال 79 بود. من وحشتناک‌ترین آموزشی را هم داشتم. بعد از آن هم در تورنمنت‌هایی که در تهران و اصفهان بود شرکت می‌کردیم اما به نظر من بازیکنانی که کارت جعلی معافیت از خدمت گرفتند مقصر نیستند. مقصر دست‌اندرکاران این مساله هستند. هر کسی دوست دارد آرامش را بخرد. هر چه قدر هم می‌دادند کم بود. وقتی که می‌شد با یک روش دیگر 2 سال آرامش به دست بیاورند.

شاید اگر اعتراض علی دایی نبود آنها هم الان در این دردسر نمی‌افتادند.

 اتفاقات است دیگر. خیلی‌ها ندارند و باید به خدمت بروند. یکسری هم به این صورت می‌شوند. اشتباه کار این بود که روی روح و روان بازیکنان تاثیر زیادی داشت. فوتبالیست دوست دارد پیشرفت کند و به همین دلیل سعی می‌کند در جایی که می‌تواند پیشرفت کند بماند تا برنامه‌اش را پیش ببرد. به همین دلیل دست به چنین کاری زدند اما این مساله بازیکنان تیم ملی را هم خیلی اذیت کرد. بازیکنانی که مشکل داشتند و به تیم ملی دعوت شدند، در بحث روحی روانی خیلی دچار مشکل شدند. شاید خیلی‌ها این مساله را درک نکنند اما مشکل کارت‌های جعلی پایان خدمت، آنقدر روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی داشت که اگر مصدوم می‌شدند اینقدر ناراحت نمی‌شدند. خیلی از بازیکنان این فصل و در نیم‌فصل اول 2 بازی انجام دادند و به مشکل خوردند که این مشکل سختی‌های زیادی برایشان داشت. ان‌شاءا… هر چه خیر است اتفاق بیفتد تا بازیکنان هم بتوانند به پیشرفت‌شان ادامه دهند.

از این بحث بگذریم. شما در نیم‌فصل اول خیلی خوب شروع نکردید و همین مساله و البته مشکلات حاشیه‌ای که شما داشتید، باعث شد اوضاع تیم‌تان خیلی بد پیش برود اما خیلی زود به خودتان آمدید و تیمی شدید که الان اکثر تیم‌ها از رویارویی با ذوب‌آهن واهمه دارند.

 ببینید ما 4، 5 هفته سنگ تمام گذاشتیم و بخصوص در جام حذفی خیلی خوب کار کردیم که توانستیم شرایط الان را پیدا کنیم چون آقا یحیی (گل‌محمدی) کاربلد است. باور کنید این تعریف نیست و واقعیت است. باید کارش را ببینید که متوجه شوید چقدر برای بازیکنان وقت می‌گذارد و برای تیم و بازیکنان تلاش می‌کند. ان‌شاءا… بتوانیم با کسب قهرمانی در جام حذفی و گرفتن سهمیه آسیا جواب زحماتش را بدهیم. ما در هفته‌های اخیر واقعا روند رو به رشدی داشتیم و توانستیم به رده نهم جدول برسیم. امیدوارم تعطیلات لیگ، باعث نشود ضربه بخوریم و همین روند را ادامه دهیم. البته نیم‌فصل دوم خیلی سخت‌تر است چون همه تیم‌ها برای برد می‌آیند که این مساله شرایط را سخت‌تر می‌کند.

شما هم اوایل فصل شرایط ویژه‌ای داشتی…

 نمی‌دانم منظور از ویژه چه چیزی است؟ من تا به حال نه با کسی درگیر شدم، نه با کسی کاری داشتم. با مربیان، بازیکنان، خبرنگاران و هیچ قشر دیگری مشکل نداشتم اما نمی‌دانم چرا واژه «حاشیه» را کنار نام من به کار می‌برند. من غیبت تمرینی داشتم اما حاشیه به چه چیزی می‌گویند؟ شرایط پیش می‌آید و نمی‌توانی سر تمرین بروی، آن وقت به من می‌گویند حاشیه دارد! نمی‌دانم چرا اطرافیان ذهن منفی نسبت به من دارند. فقط می‌دانم این ذهنیت ناخواسته است. خواسته نیست چون هر کسی مرا از نزدیک می‌شناسد می‌داند من اصلا دنبال حاشیه نیستم. درگیری با مربی، بازیکن، تماشاگر، خبرنگار و هیچ قشری دیگری تا به حال نداشتم و نخواهم داشت. من این جور نیستم اما به من می‌گویند بازیکن جنجالی و پرحاشیه.

اما غیبت‌هایی که در تمرین و بازی داشتی شرایطی را برای باشگاه به وجود آورده بود که خیلی جالب نبود.

 من تنها یکی دو روز غیبت داشتم و بازی با راه‌آهن هم نرفتم. من حتی در لیست 18 نفره تیم برای بازی با راه‌آهن بودم. پس مگر مریضم که در چنین شرایطی به مربی‌ که هوای بازیکنان را همه جوره دارد، پشت کنم و نروم برای بازی. من مشکل داشتم که نرفتم و انتظار داشتم شرایط روحی روانی من درک شود اما به من می‌گویند بازیکن جنجالی و حاشیه‌ساز. من نیم‌فصل بهترین پیشنهادها را داشتم اما قبول نکردم که دیدید آقای آذری از من چقدر در مصاحبه‌هایش تشکر کرد. من اگر حاشیه داشتم مدیرعامل باشگاه از من تشکر می‌کرد؟ نه اما تشکر کرد چون وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. پارسال در پرسپولیس هم مشکل نداشتم. فقط یک اتفاقی بین من و یکی از بزرگان پرسپولیس افتاد که منجر به محرومیت من شد اما در کل پست بازی و شرایط دست به دست هم می‌دهد آدم یک روز خوب باشد و یک روز پایین‌تر. وقتی یک روز پایین‌تر باشم به سمت من حمله می‌کنند که می‌بینید هیچ جوابی نمی‌دهم اما وقتی خوب هستم کسی حرفی نمی‌زند. در حالی که یکسری بازیکنان با گل زدن یا یک پاس گل دادن، توی چشم می‌آیند. دیدن این شرایط خیلی برای من سخت است.

اینکه به شما می‌گویند حاشیه داری در زندگی‌ات تاثیر گذاشته؟

 در زندگی‌ام نه اما برای تغییر تیم خیلی تاثیر می‌گذارد چون یکسری تیم‌ها دوست ندارند بازیکن حاشیه‌دار بگیرند و همین مسائل باعث می‌شود نتوانم به هر تیمی که می‌خواهم بروم. آخر منظور از حاشیه چه چیزی است؟! من که نه تا حالا پارتی رفتم و نه مشکلی خارج از زمین فوتبال داشتم. در زمین و تمرین هم که با کسی درگیری نداشتم. باور کنید من تا به حال یک بار هم صدایم بلند نشده. از اطرافیانم و کسانی که مرا می‌شناسند می‌توانید بپرسید. شاید چون قیافه‌ام غلط انداز است چنین حرف‌هایی در مورد من می‌زنند.

خودت فکر می‌کنی چهره‌ات غلط انداز است؟

 نه، اتفاقا هر چقدر سنم بالاتر رفته جا افتاده‌تر شدم. الان خیلی جا افتاده‌تر شدم اما در تلویزیون و زمان بازی که می‌دوم و اخم‌هایم توی هم است خیلی‌ها فکر می‌کنند آدم خشنی هستم. جالب اینکه وقتی رفتم مشهد که به همسر برادرم سر بزنم، گفتند رفته عمل زیبایی انجام بدهد. آخر چه عمل زیبایی؟! من که در زشتی مقام اول را کسب کردم کدام بخش صورتم را باید عمل کنم.

دهنوی: قیافه‌ام غلط انداز است/ از من زشت‌تر هم در لیگ هست

اینکه می‌گویند شما زشت‌ترین بازیکن فوتبال هستی را شنیدی؟

 بله، همه می‌نوشتند. سر همین مساله هم می‌خواستند من و بهروز رهبری‌فرد را به جان هم بیندازند اما من رفتم رو در رو با ایشان صحبت کردم و مشکلی نبود. من به خاطر اینکه بازیکن پرسپولیس بودم، یکسری استقلالی خیلی دوست داشتند برایم حاشیه درست کنند که البته موفق نشدند. آنها باید این حق را برای من قایل می‌شدند که من هم حرف بزنم اما نگذاشتند و از قول من حرف‌هایی نوشتند که صحت نداشت و باعث عصبانیت رهبری‌فرد شد که در نهایت این مساله با یک صحبت رو در رو حل شد.

فکر می‌کنی الان مقام اول زشت‌ترین فوتبالیست همچنان برای شماست؟

 نه، از من زشت‌تر هم هست اما اسم نمی‌برم چون دوست خودم است.

گفتی داشتی بازی جام ملت‌ها را پیگیری می‌کردی، چه نظری در مورد تیم ملی داری؟

 به نظر من کروش به یکسری بازیکن اعتماد کرده که آن بازیکنان جواب اعتمادش را به خوبی می‌دهند. ما هم باید حمایت کنیم و با دعاهایمان کمک کنیم تیم ملی قهرمان شود.

از اینکه کنار تیم ملی نیستی، ناراحتی؟

 نه، خدا شاهد است ناراحت نیستم. همه آنهایی که دعوت شدند لیاقت داشتند و حتما کروش صلاح دانسته در تیم ملی باشند. ما یک تورنمنت بزرگ به نام لیگ داریم که مربیان تیم ملی همه بازی‌ها را زیر نظر می‌گیرند که از این بازی‌ها 50 بازیکن مد نظر قرار گرفتند و در نهایت تعدادی از آنها به تیم ملی دعوت شدند. مهم نیست چه کسی در تیم ملی است. مهم این است که همه برای دفاع از نام ایران به استرالیا رفتند و ما هم باید برای موفقیت‌شان دعا کنیم.

اما خیلی‌ها امید چندانی به قهرمانی تیم ملی ندارند.

 چرا امید ندارند؟ مگر در جام جهانی بد بودیم؟ ما زنگ تفریح نبودیم که همین مساله کار خیلی خوبی بود. متاسفانه بعضی‌ها دیدگاه منفی دارند و به همین دلیل پشت تیم ملی همیشه حرف و حدیث است. جالب است همان نفرات در هیچ تیمی پست ندارند. در حالی که الان باید همه دست به دست هم بدهند و به موفقیت تیم کمک کنند اما این نفرات فقط می‌خواهند خودشان باشند و بس. می‌خواهم بدانم همین منتقدان چه کارنامه‌ای دارند؟ بهتر نیست به جای انتقادهای بی‌جا، سکوت کنند و اگر تیم نتیجه نگرفت حرف بزنند. به نظر من آنها بعد از این مساله هم نباید حرف بزنند و باید کارشناسان زبده با آنالیز بازی‌ها، نظراتشان را بگویند. اگر خوب نبود به فکر تغییر و تحول باشند، نه اینکه زمانی که تیم در حال آماده‌سازی برای این مسابقات یا در اوج رقابت‌ها است از تغییر و تحول حرف بزنند. ما باید الان شرایط تیم را درک کنیم و برایش دعا کنیم تا موفق شود.

بازی استرالیا- کویت را می‌دیدی، این بازی چطور بود؟

 خیابانی حرف قشنگی زد که گفت کویت حرفی برای گفتن ندارد اما استرالیا در همین بازی اول مالکیت توپ خوبی داشت و حملات خوبی انجام داد که اگر در نیمه‌نهایی به هم بخوریم کار سختی داریم.

البته این را هم باید در نظر بگیریم که استرالیا همچنان به فکر انتقام آن بازی معروف در ملبورن است.

 صددرصد. ما در ملبورن یقه استرالیا را گرفتیم که این عقده در دل مردم استرالیا مانده و می‌خواهند انتقام بگیرند اما امیدوارم تیم ملی موفق شود و لیاقت خودشان را نشان دهند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  15