اختصاص وام از سوی امارات به ایران برای توسعه انرژی‌های پاک

صندوق توسعه ابوظبی اعلام کرد که به 5 کشور در حال توسعه از جمله ایران 57 میلیون دلار وام برای پروژه‌های انرژی‌ پاک اختصاص خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، امارات روز گذشته نگرانی در این مورد که کاهش قیمت نفت می‌تواند تاثیر منفی بر توسعه پروژه‌های انرژی پاک داشته باشد را رد کرد.

سلطان الجابر وزیر کشور امارات که ریاست شرکت «مصدر» یک شرکت فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در ابوظبی را بر عهده دارد، گفت: چشم‌انداز به هم پیوسته انرژی به جایی رسیده است که قیمت نفت نمی تواند سرنوشت انرژی‌های پاک را تعیین کند.

قیمت جهانی نفت از ژوئن گذشته تاکنون به علت افزایش عرضه و کاهش تقاضا در میان اقتصاد لرزان جهان، تقریبا 60 درصد کاهش یافته است.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در ابوظبی روز شنبه نسبت به روند کاهش قیمت نفت ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده بودند که این روند می‌تواند برای برنامه‌های گذر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های پاک تاثیرات بدی داشته باشد.

سلطان الجابر در مراسم افتتاحیه نشست آینده انرژی جهان در ابوظبی گفت، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک طی 12 ماه گذشته 16 درصد افزایش یافته و به 310 میلیارد دلار رسیده است.

در عین حال، ظرفیت تولید توربین‌های بادی و پنل‌های انرژی خورشیدی نیز 26 درصد افزایش یافته و به 100 مگاوات رسیده است.

این مقام اماراتی خواستار استفاده از فرصت‌های ایجاد شده ناشی از کاهش قیمت نفت برای کاهش یارانه‌های سوخت شد. وی گفت، یارانه سوخت در سال 2013 برای جهان 550 میلیارد دلار هزینه داشته است.

صندوق توسعه ابوظبی، روز یکشنبه اعلام کرد که به 5 کشور درحال توسعه از جمله ایران 57 میلیون دلار وام برای پروژه های انرژی‌های پاک اختصاص خواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  84  =  89