اونس جهانی در حال پیش‌روی به سوی ۱۳۰۰ دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش 15.43 دلار به 1291.08 دلار رسید و پیش‌بینی‌ها از ادامه روند افزایشی و رسیدن قیمت اونس جهانی به بالای 1300 دلار خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی به علت آشفتگی بازار، ناشی از بی‌ثباتی اقتصاد اروپا و نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی اقتصاد افزایش یافت و در حال نزدیک شدن به کانال 1300 دلاری است.

تاجران در انتظار نتایج نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا در پنج‌شنبه هستند که انتظار می‌رود بسته محرکی خرید اوراق قرضه در این نشست ارائه شود.

همچنین برنده شدن حزب چپ یونان که مخالف دریافت کمک مالی است در انتخابات پارلمان یونان، عامل دیگری است که بر تشنج بازارها افزوده است.

بر این اساس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش 15.43 دلاری به 1291.08 دلار رسید، همچنین قیمت طلا در معاملات روز جمعه به دنبال اقدام سوئیس در حذف محدودیت برای فرانک این کشور به 1281.50 دلار رسید که بالاترین رقم در 4 ماه گذشته محسوب می‌شد.

سام لاگلین تاجر طلا در این‌باره به رویترز گفت، انتظار می‌رود که قیمت طلا به بالای 1300 دلار افزایش یابد هرچند که احتمالا با این افزایش شاهد عرضه سرمایه‌گذاران برای بردن سود که قیمت‌ها را به حدود 1250 دلار کاهش خواهد داد.

وی افزود، بازار نشست بانک مرکزی اروپا را برای اعلام اجرای هرگونه سیاست‌ انبساطی رصد خواهد کرد و درصورتی که این سیاست‌ها اعلام شود، ما شاهد تقاضای محدودی برای فلز زرد خواهیم بود.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در روز جمعه 13.7 تن افزایش یافت و به 730.89 دلار رسید که بیشترین افزایش یک روزه در نزدیک سه سال و نیم اخیر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  6