ماجراجویی در آخر دنیا + تصاویر

دورترین نقطه روی کره زمین، سرزمین بی نهایت ها، هوایی ناسازگار، پوشیده از برف ویخ شرایط اقلیمی بسیار سخت و روزها و شب هایی که پایانی ندارد. می توان به راحتی از کنار همه این سختی ها گذشت با شوق رسیدن به دنیایی اعجاب انگیز که تا پیش از این تنها از صفحه جعبه جادو به آن نگریسته بودید.

ماجراجویی

از دیگر نقاط دنیا نیز تورهای گردشگری به قطب جنوب برگزار می شود. برای مثال از شهر بندری هوبارت تازمانیا در جنوب استرالیا و نیز از جزایر اینورکارگیل بلوف در نیوزلند کشتی های توریستی به شرق قطب جنوب و دریای راس سفر می کنند. از آنجا که مسافت بین استرالیا و قطب جنوب بیشتر است، کشتی ها تنها زمانی معادل 10 روز را برای رسیدن به اقیانوس جنوبی و قطب جنوب سپری می کنند.

بسیاری از این تورها برنامه گردش را در جزایر کوچکی که بین اقیانوسیه و قطب جنوب قرار دارد نیز، برنامه دارند. برای مثال می توان به جزیره کمبل یا جزیره مک کواری اشاره کرد که گونه های حیات وحش بسیار نادری دارند و این خود بر جذابیت های سفر می افزاید. ظرفیت کشتی های این مسیر نیز از 12 تا 500 نفر متغیر است.

نوع دیگر از سفر به قطب جنوب سفر با هواپیما و دیدن مناظر و حیات وحش آن از پنجره هواپیماست. از شهر سیدنی، ملبورن و حتی از پونتا آریناس در شیلی پروازهایی بر فراز قطب آنجام می شود. این پروازها به طور معمول چندساعتی را به گشت بر فراز یخ ها اختصاص می دهند. اگر پول بیشتری بپردازید، یک صندلی چرخشی و یک پنجره به طور کامل به شما اختصاص پیدا می کند که دیدی کامل و همه جانبه به شما می دهد.

در مجموع باید گفت با چه هدفی به قطب جنوب سفر می کنید. اگر قصدتان یخ نوردی، قطب پیمایی، اسکی یا سورتمه سواری باشد، تورهای گردشگری وجود دارد که شما را با هواپیما به قطب جنوب می برد. البته نباید از نظر دور داشت که به دلیل شرایط جوی بد امکان فرود هواپیما تنها در دو ماه از سال میسر است.

به طور کلی فعالیت های توریستی مختلفی در قطب جنوب برگزار می شود. فارغ از اینکه با چه توری و از کدام قسمت دنیا به آنجا رفته باشید. از آن جمله می توان به گشت و گذار با کشتی و نیز گشت زنی با قایق های کوچک از میان یخ های شناور، بازدید از ایستگاه های تحقیقات علمی بازدید از کلبه های تاریخی و سایت های حیات وحش، پیاده روی، کوهنوردی و کمپینگ و نیز غواصی اشاره کرد، البته همه اینها با توجه به مدت تور و هزینه ای که می پردازید می تواند متغیر باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  52