احتمال حذف شبکه های فوق توزیع برق

عبدالرسول پیشاهنگ درباره آخرین وضعیت پایداری شبکه برق ایران، گفت: پیش بینی می شود برای تابستان سال آینده پیک مصرف برق کشور به بیش از 51 هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، معاون هماهنگی و نظارت بر بهره‌برداری توانیر با اعلام اینکه در شرایط فعلی حدود 85 درصد ظرفیت تولید برق کشور توسط نیروگاه‌‌های حرارتی تولید می‌شود و این واحدها سهمی حدود 94.5 درصدی در تامین انرژی الکتریکی کشور دارند، تصریح کرد:برای تامین برق کشور هیچ فرقی بین نیروگاه‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد و هر نیروگاهی که به شبکه سراسری متصل می شود صنعت برق موظف است آن را پایش کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 200 هزار مگاولت آمپر پست و 130 هزار کیلومتر خطوط انتقال انرژی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: وضعیت تعمیرات و نگهداشت این شبکه انتقال وتوزیع برق هم در دستور کار توانیر قرار دارد.

پیشاهنگ با اشاره به ضرورت کاهش مصرف داخلی انرژی در نیروگاه‌ها و پست های برق گشور، تاکید کرد: هم اکنون مدیریت تقاضا و مساله مصرف داخلی و کاهش تلفات برق یکی از برنامه های در دست اجرای صنعت برق کشور است.

معاون توانیر با یادآوری اینکه بخشی از کاهش 5 درصد تلفات شبکه برق کشور از طریق نقطه بهینه کار ترانسفورمرها، پستها و شبکه های انتقال خبر داد و بیان کرد: مدیریت بهره برداری از واحدهای با عمر بالای 50 سال و راندمان زیر 20 درصد، پایش و اقدام برای خروج اضطراری واحدها و شبکه انتقال و فوق توزیع، بررسی راهکارهای افزایش راندمان واحدها، برنامه ریزی برای کاهش مصرف آب مصرفی در طول 10 سال آینده، کاهش خطای انسانی در سیستم از دیگر اقدامات کاهش تلفات انرژی در کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =