کمبود نقدینگی بورس از مرز هشدار گذشته است

رهبر تصریح کرد: درحال حاضر بازار در حالت انتظار قرار دارد و اکثر کسانی که معمولا در این بازار فعال بودند، دست نگه داشته‌اند تا در فرصت مناسب وارد بازار شوند. این مساله هم در گرو حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یک کار‌شناس بازار سهام معتقد است: درحال حاضر بازار در حالت انتظار قرار دارد و اکثر کسانی که معمولا در این بازار فعال بودند، دست نگه داشته‌اند تا در فرصت مناسب وارد بازار شوند. این مساله هم در گرو حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای قرار دارد.

محمدرضا رهبر در گفت‌و‌گو با «اقتصاد نیوز»، اظهار کرد: در شرایط فعلی قیمت‌ها در بازار به کف رسیده‌اند اما نمی‌توان گفت دیگر قیمت‌ها بیش از این کاهش نمی‌یابند. وقتی بازار تحت تاثیر عوامل منفی چون کاهش قیمت نفت باشد طبیعی است بازهم قیمت‌ها ریزش داشته باشند.

نائب رئیس سابق شرکت بورس با اشاره به عوامل تاثیر گذار در رکود بازار سرمایه، تصریح کرد: کاهش قیمت محصولات جهانی، کاهش نرخ خوراک پتروشیمی و بهره مالکانه معادن در ضوابط بودجه سال 93، باعث شد تا روند ریزشی شاخص بورس در اواخر سال گذشته آغاز شود.

او افزود: در ادامه جو روانی حاکم بر بازار سرمایه، بی‌اعتمادی برخی از سهامداران به قول‌های مساعدی که از طرف مسوولان دولتی در راستای خروج از رکود اقتصادی داده شده بود، طولانی شدن روند توافق هسته‌ای، ابهامات در سیاست‌های اقتصادی دولت و کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی رکود بازار سهام را تشدید کرد.

این کار‌شناس بازارسهام تاکید کرد: کمبود نقدینگی شرکتها براثر رکود اقتصادی یکی از عوامل مهمی است که درحال حاضر مسوولان اقتصادی و بورس باید توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند و اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل باید به هرطریقی انجام شود تا دوباره روند رونق به بازگردد.

رهبر تصریح کرد: درحال حاضر بازار در حالت انتظار قرار دارد و اکثر کسانی که معمولا در این بازار فعال بودند، دست نگه داشته‌اند تا در فرصت مناسب وارد بازار شوند. این مساله هم در گرو حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای قرار دارد.

مدیرعامل سابق کارگزاری حافظ در پیش بینی وضعیت بازار در دومانده به پایان سال، گفت: اخیرا قیمت‌ها به کف رسیده و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است. البته باید توجه کرد که عواملی مثل کاهش ریسک بین الملی و کاهش ریسک سیاست‌های اقتصادی در داخل کشور به بهبود بازار کمک قابل توجهی می‌کند.

این کار‌شناس بازار معتقد است: اگر تا قبل از پایان سال توافق در مذاکرات هسته‌ای انجام شود، بطور حتم به بازاررونق می‌بخشد و در آینده نزدیک شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  48