قیمت طلا به ۱۲۷۹ دلار رسید

قیمت طلا در جریان معاملات امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به 1279 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا روز سه شنبه به دلیل تقویت ارزش طلا و شاخص های بازار بورس و همچنین برداشت سود بعد از رشد قیمت های اخیر، برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت.
قیمت هر اونس طلا، امروز با 2 دلار کاهش به 1279 دلار رسید. قیمت فلز زرد پس از رسیدن به 1306 دلار و 20 سنت در روز سه شنبه که بالاترین رقم 5 ماه اخیر محسوب می شد، در طی 2 جلسه قبلی 1.6 درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا پس از 2 کاهش سالیانه متوالی، در ماه جاری میلادی 9 درصد افزایش یافته و بسیاری از سرمایه گذاران را متمایل به برداشت سود کرده است.
شاخص های بورس های جهانی روز دوشنبه به دلیل اعلام برنامه چاپ پول بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته، افزایش یافت.
قیمت طلا در اوایل روز دوشنبه و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات یونان و پیروزی حزب چپگرای سیریزا که مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی توصیه شده از سوی بانک مرکزی اروپاست، افزایش یافته بود.
افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل نگرانی ها از خروج یونان از حوزه یورو، به سود قیمت طلا بود، اما تقویت ارزش شاخص ها در بازارهای بورس جهان موجب خنثی شدن این اثر مثبت شد.
خبرها در مورد خریدهای طلای بانک های مرکزی جهان و ورود سرمایه به بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه نتوانست قیمت طلا را بالا ببرد.
بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، روسیه در ماه دسامبر، حجم ذخایر طلای خود را برای نهمین ماه متوالی افزایش داد. هلند و قزاقستان نیز به ذخایر طلای خود افزودند.
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد حجم دارایی هایش در روز دوشنبه 0.24 درصد افزایش یافته و به 743.44 تن رسیده است.
سرمایه گذاران اکنون در انتظار نتایج نشست دو روزه سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا هستند که روز سه شنبه آغاز می شود، تا بلکه سر نخی از سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −  40  =