تمام درآمد نفتی دولت یازدهم طبق روال دریافت شده است

قائم‌مقام بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چه‌میزان از درآمد نفت 68میلیارد دلاری دولت یازدهم از شهریور 92 تا 93 به حساب بانک مرکزی واریز شده است، گفت: تمام درآمد نفتی دولت یازدهم طبق روال دریافت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با  تسنیم، که پرسید: "آمارهای رسمی نشان می‌دهد از شهریور 92 تا شهریور 93 دولت یازدهم از محل فروش درآمدهای نفتی 68 میلیارد دلار درآمد به دست آورده است، چه‌میزان از این درآمد به حساب بانک مرکزی واریز شده است؟" اظهار داشت: من این آمار را تأیید یا تکذیب نمی‌کنم چون برای آمار دقیق حضور ذهن ندارم.

وی با بیان اینکه طبق روال و قوانین و مقررات هر درآمد ارزی که در مسیر حساب‌های بانکی شناخته شده قرار می‌گیرد براساس سهمیه بندی‌های تعیین شده، توزیع می‌شود، گفت: 14.5 درصد سهم شرکت نفت، 31 درصد در سال جاری برای صندوق توسعه ملی و مابقی سهم خزانه و دولت از درآمدهای نفتی می‌باشد.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: طبق قانون و روال تخصیص درآمدهای نفتی به محلهای تعیین شده در قانون پرداخت می‌شود؛ در مورد آن قسمت که سهم خزانه می‌باشد باید توجه داشته باشید که بخشی تبدیل به ریال می‌شود و بخشی نیز به‌صورت ارز باقی می‌ماند و همان ارز مستقیماً استفاده می‌شود.

کمیجانی در پاسخ به این پرسش: "بنابراین طی یک سال گذشته هر میزان درآمد نفتی برای کشور به دست آمده، مستقیم به خزانه واریز شده است؟" گفت: روال این است.

خبرنگار تسنیم گفت: آقای بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواسته بود که میزان درآمد نفتی واریز شده به خزانه را اعلام کند، این بند از نامه مذکور این ذهنیت را ایجاد می‌کند که دولت یازدهم در واریز درآمدهای نفتی به خزانه تعلل کرده است.

قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ تأکید کرد: بنده صحت و سقم آن نامه و نامه‌های شبیه ایشان را نمی‌توانم تأیید کنم و بهتر است با خودشان صحبت کنید ولی آنچه مسلم است، درآمدهای نفتی طبق روال دریافت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1