مجتمع تجاری خطرآفرین!

کمی پایین تر از میدان فردوسی جایی که ممکن است هر روز مسیر مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر باشد مجتمع تجاری بزرگی ساخته شده است که فاقد هر گونه نقشه سازه ای است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزنامه ها همچنان در حال آگهی پیش فروش یکی از مجتمع های تجاری تهران هستند . مجتمعی که در صورت بارگزاری احتمال ریزش آن وجود دارد و در حال حاضر ورود گاوصندوق هایی سنگین به آن ممنوع است .

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با بیان اینکه پروژه مرکز تجاری فردوسی دارای مشکلاتی در اجراست، گفت: باید نکات فنی در این برج رعایت شود و در حال حاضر بهره‌برداری از آن متوقف شده و پس از برطرف کردن مشکلات، امکان بهره‌برداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکل این مجتمع تجاری قابل رفع است، گفت: این مجتمع تجاری نیاز به تقویت و مقاوم‌سازی دارد، ولی در حال حاضر در صورت بارگزاری ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

اقبال شاکری: از این ساخت و سازها در تهران زیاد است!

اقبال شاکری نیز با بیان اینکه تاکنون چند نامه برای نظام‌ مهندسی و نهادهای مرتبط در خصوص مرکز تجارت جهانی فردوسی فرستاده شده، گفت: این مجتمع دارای اشکالات فنی است و سازه دارای مشکلات اساسی است. شورا در حال حاضر با شهرداری و نظام مهندسی نامه‌نگاری کرده است البته از این نوع ساخت و سازها در تهران بسیار است.

شاکری با بیان اینکه مشکل اساسی این است که با تخلفات به موقع در تهران برخورد نمی‌شود، گفت: باید قبل از ساخت و سازهای این گونه مقابل آن ساخته شود نه اینکه یک تخلف انجام شود و در زمان بهره‌برداری، مانع بهره برداری آن بشویم و افراد بسیاری را درگیر آن کنیم.

این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه سازه مجتمع تجاری فردوسی خطرآفرین و ناایمن است، گفت: ممکن است در حال حاضر با مقاوم‌سازی، امکان حل مشکل وجود داشته باشد و در گام اول باید از سوی مراجع ناظر، قطع دستور قاطعانه در خصوص عدم بهره‌برداری انجام شود. طرح مقاوم‌سازی به همین نهادها ارائه و تا زمانی که مقاوم‌سازی انجام نشود، هر گونه اقدام دیگری متوقف شود. شهرداری نیز باید دستور سازمان نظام مهندسی را به این ملک ابلاغ کند و از مالک بخواهد حتی تا تعطیلی مجتمع، هیچ گونه بهره‌برداری از آن نکند زیرا جان شهروندان به خطر می‌افتد.

شاکری تاکید کرد: مالک باید هزینه کم توجهی به ایمنی سازه را بدهد و نباید تمامی خریداران درگیر این موضوع شوند و ما نباید تبعات اجتماعی برای چنین پروژه‌هایی بدهیم.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از این مشکلات فنی در ظاهر مشخص نمی‌شود اما در زمان بهره‌برداری و بارگزاری خودش را نشان می‌دهد. مقصر 100 درصد این اتفاق، مجری و ناظر این پروژه است.

معاون شهرسازی شهردار تهران نیز در خصوص برج تجاری فردوسی، گفت: این موضوع در مسئولیت سازمان نظام مهندسی است و آنها باید در خصوص ناایمن بودن این مجتمع توضیح دهند.

منبع: افکار نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  −  81  =