فوتبالیست جوان به ۴ بیمار زندگی بخشید + عکس

فوتبالیست جوان که هنگام تمرین دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای اعضای بدنش به چهار بیمار نیازمند زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید.

دکتر ساناز دهقانی افزود: مسئولان بیمارستان و تیم پزشکی پس از چند بار گفت وگو با این خانواده موفق به جلب رضایت آنها برای اهدای عضو مرد جوان شدند بنابراین روز بعد او برای تائید نهایی و مشخص شدن این که کدام بافت های بدن وی قابل پیوند است به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران منتقل و پس از آزمایش های لازم قرار شد قلب، کبد و دو کلیه های وی که قابل پیوند هستند به چهار بیمار نیازمند اهدا شود.

وی یادآور شد: به این ترتیب رضایت نامه ای که امضای والدین و همسرش در آن ثبت شده بود در اختیار ما قرار گرفت و بعدازظهر دوشنبه پس از عمل جراحی اعضای بدن این بیمار از بدنش خارج و در اختیار واحد پیوند بیمارستان مسیح دانشوری تهران قرار گرفت و چهار بیمار چشم انتظار زندگی دوباره ای پیدا کردند.

اهدای اعضای بدن خیر مدرسه ساز

اعضای بدن «ژاله احمدیان» بانوی نیکوکار که منزل شخصی خود را در منطقه 14 تهران برای مدرسه سازی اختصاص داده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

اوایل امسال ژاله احمدیان با مراجعه به دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه 14 تهران، با امضای تفاهم نامه ای منزل شخصی خود را در منطقه 14 تهران برای مدرسه سازی در اختیار آموزش و پرورش قرار داد تا این محل سقفی برای تحصیل دانش آموزان کشورمان باشد.

این بانوی خیر که بر اثر مرگ مغزی در بیمارستان بستری بود، پس از سپری کردن یک دوره کما در بیمارستان بوعلی سینا، به دیار باقی شتافت و اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شد. وی در دوره زندگی خود ازدواج نکرد و فرزندی نداشت.

منبع: جام جم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35