رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن: من لایق مجازاتم

مقامات فوتبالی کشور ژاپن به سبب اقدام ناصواب خود در عدم بررسی دقیق پرونده سرمربی مکزیکی شان، او را فورا اخراج و از هواداران فوتبال این کشور درخواست بخشش کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کنیا داینی رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن امروز جمعه اعلام کرد که مسئولیت کامل قرارداد با خاویر آگیری سرمربی 57 ساله مکزیکی را که در ماه آگوست گذشته رخ داد و در ژانویه (ماه گذشته) به رغم برخی نتایج درخور، اخراج شد می پذیرد.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال ژاپن از فدراسیون‌هایی است که بر عقد قراردادها با سرمربی های خارجی نظارت دقیق دارد. این فدراسیون پیش از این با دیتمار کرایمر از آلمان غربی در سال 1960، هانز اوفت از هلند در سال 1992، فالکائو از برزیل در سال 1994، فلیپ تروسیه از فرانسه در سال 1998، زیکو از برزیل در سال 2002، اویکا اوسیم از بوسنی در سال 2006، آلبرتو زاکرونی از ایتالیا در سال 2010 و اخیرا هم با خاویر آگیره از مکزیک در سال 2014 قرارداد بست اما تنها در مورد آخر آن هم به سبب کم دقتی در بررسی پرونده نامزد سرمربی گری تیم دچار اشتباه شد.

با این حال کمیته فنی در شرایطی تابو مانند در میانه سال پیش قرار گرفت، در حالی که با آگیره بدون آن که ماهیت مشکل را بداند (مشکلی که با دادگاه‌های اسپانیایی داشت) با او قرارداد امضا کرد و این مساله سبب اختلال در فهرست بازیکنان تیم ملی ژاپن شد و البته اختلالات دیگر در رابطه با فرایند مناسب سازی تیم برای حضور در مقدماتی جام جهانی 2018 در ماه ژوئن آینده شد، این مسائل، داینی رئیس فدراسیون ژاپن را برآن داشت که مجازات سخت تخفیف 50 درصدی از حقوق ماهیانه اش را برای مدت چهار ماه طلب کند. او امروز به خبرگزاری ژاپنی "کیودو" گفت: "احساس خجالت می کنیم از تصمیم مان در انتخاب آگیره به عنوان سرمربی تیم ملی مان بدون این که به طور کافی از پرونده اش مطلع بوده باشیم؛ پس از دریافت اشتباه مان به سبب خشم بازیکنان و هواداران و شرکت های رسانه ای و حامیان مالی، او را شتابزده اخراج کردیم؛ من و بقیه همکارانم در کمیته فنی مسئولیت کامل را به عهده می گیریم.

داینی پرونده آگیره را درس بزرگی دانست و تاکید کرد که بایست از آن آموخت.

همچنین داینی به کیودو در رابطه با نزدیک شدن زمان دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ژاپن در روزهای 27 و 31 مارس در مقابل تیم‌های ملی تونس و ازبکستان گفت: وقت کمی داریم و شرایط ما را مجبور می کند که از سرمربی موقتی داخلی و اهل ژاپن کمک بگیریم ؛از مربی وطنی از باشگاه‌های لیگ ژاپن برای هدایت تیم ملی در دیدارهای دوستانه مان کمک می گیریم؛ اولویت برای ما مهیا شدن برای مقدماتی جام جهانی 2018 است.

باید ذکر کرد که آگیره پیش از این سرمربی گری 10 تیم را برعهده داشت و در دوران بیست ساله سرمربی گری اش در تیم های مختلف، کارنامه درخوری را به جای گذارد.

گفتنی است که تیم ملی فوتبال ژاپن با 4 عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1992، 2000، 2004و 2011 از دیدگاه تعداد قهرمانی، رکورددار آسیا محسوب می‌شود. این تیم در کانامه خود 5 دوره صعود به جام جهانی و دو بار رسیدن به مرحله یک‌هشتم‌نهائی جام جهانی در سال‌های 2002 و 2010 و نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها 2001 از پرافتخارترین تیم‌های ملی فوتبال آسیا در جهان محسوب می‌شود.

همچنین مدال برنز المپیک 1968 مکزیکوسیتی مهمترین عنوان تیم ملی ژاپن در میادین بین‌المللی فوتبال بوده‌است اما با توجه به آماتور بودن فوتبال در ژاپن، تا 30 سال بعد موفق به صعود به جام جهانی نشد. تأسیس جی‌لیگ لیگ حرفه‌ای فوتبال ژاپن در سال 1993 کمک شایانی به قدرت گرفتن فوتبال ملی این کشور کرد.

فوتبال در ژاپن همپای سایر مظاهر و نواحی مناسبات و موقعیات اجتماعی این کشور، دارای برنامه هایی با لایه های مدیریتی استراتژی، عملیاتی، تاکتیکی و تکنیکی است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  +    =  63