بیانیه ۳ زبانه مرکز صلح زیبا در محکومیت قتل ۳ دانشجوی مسلمان

مرکز صلح زیبا با انتشار بیانیه‌ای به 3 زبان، قتل 3 دانشجوی مسلمان چپل هیل را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،متن این بیانیه که به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده، به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

با توجه به آنچه در آمریکا روی داده است موسسه صلح زیبا با تقبیح رویداد پیش آمده نظر خود را به شرح زیر ابراز می‌دارد:

1. موسسه صلح زیبا، به عنوان یک نهاد حقوق بشری و حامی حفظ کرامت انسان ها، قتل سه جوان مسلمان را به خانواده آن‌ها تسلیت گفته و این اقدام وحشیانه را محکوم می‌نماید.

2. دولت آمریکا با حرکات خود باعث گسترش افراطی‌گری در منطقه مسلمین شد و به بهانه افراطی‌گری، این منطقه را مورد تهدید و اشغال خود قرار داده است، فارغ از آنکه افراطی‌گری در درون آمریکا در حال رشد است.

3. قتل جوانان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا و قتل این سه مسلمان، نشان از نوعی توحش و بربریت در حال رشد در درون آمریکاست. این توحش نه برآمده از فرهنگ که حاصل تلاش‌های دولت مردان آمریکایی، جهت ترسیم چهره‌ای دیگر از دیگران و دشمن پنداری آن‌ها توسط مردم عادی این کشور است.

4. اسلام هراسی که به واسطه یازده سپتامبر، توان بروز و ظهور پیدا کرد، باعث ایجاد توان نقض سیستماتیک حقوق و کرامت اقلیت‌های جامعه آمریکا گشت. این نقض سیتماتیک، توسط دولتمردان آمریکا؛ در کشته شدن جوانان سیاه پوست توسط پلیس و تبرئه آن‌ها، به طور کامل مشهود گشت.

5. پروژه اسلام‌هراسی، سال‌هاست توسط دولت‌مردان و رسانه‌های غربی پی گرفته می شود و نهادهای و سازمان‌های حقوق بشری؛ چه آن‌ها که دولت محورند و چه مردم نهادها، چشم خود را به واسطه حضور قدرت آمریکا، بر آن می پوشند که حاصل این چشم پوشی، فجایعی از این دست می‌باشد.

6. پروژه اسلام هراسی که توسط دولت مردان آمریکایی و رسانه‌های آن ها پی گرفته می شود و نتیجه آن این فاجعه شد با اصول بسیاری از اعلامیه جهانی حقوق بشر و نیز روح آن در تضاد می باشد، اما متاسفانه نهادهای حقوق بشری با سکوت خود راه را برای اجرای آن باز گذاشتند و تمامی ساکتین در این رخداد مقصرند.

7. بزرگترین ضربه را به حیثیت اعلامیه جهانی حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری، استاندارد دوگانه می زند، امید است نهادهای حقوق بشری با تکیه بر رفتار واحد، و فشار بر متخلفین راه را برای جهانی استوار بر صلح زیبا و مبتنی بر کرامت انسانی فراهم آورند.

تهران
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72