تاثیر برندسازی در تحقق اهداف کلان اقتصادملی وسند چشم‌انداز

رئیس‌کمیسیون برنداتاق بازرگانی اصفهان گفت: برندسازی از جمله نکات اصلی جنگ اقتصادی کشورهاست و برای تحقق اهداف کلان اقتصاد ملی و سند چشم‌انداز راهی به جز برندسازی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، محمدرضا رجالی دوشنبه شب در نخستین جشنواره و همایش نام و علامت تجاری (برند) استان اصفهان با بیان اینکه اکنون کشور ما در شرایط گذار اقتصادی است، اظهار داشت: رقابت در عرصه صنایع گوناگون روزبه روز فشرده تر و سخت تر می شود و بر این اساس رقابت از مهم ترین دلایلی است که وجود برند را ضروری می سازد.

وی افزود: این رقابت در جهان به سطحی رسیده است که کیفیت و قیمت رقابتی مطلوب، ضرورت و حداقل خواسته مشتری است و مزیت محسوب نمی شود.

رئیس کمیسیون برند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مهم ترین موانع برندسازی تاکید کرد: عدم تعریف و تبیین مقایسه حوزه تاثیرگذاری و تاثیرپذیری پروسه برندسازی،  ضعف در نیروی متخصص برای مدیریت و همکاری در خلق و اجرای پروژه ها و کمبود امنیت برای برند در کشورها از جمله چالش های این حوزه است.

وی با بیان اینکه برندسازی یک پروسه بلندمدت و نه یک پروژه است، ادامه داد: برندسازی یک فرایند استراتژیک است که تمامی فعالیت های سازمان و نه فقط فعالیت های تبلیغاتی و بصری را تحت تاثیر قرار می دهد.

رجالی با اشاره به اینکه برندسازی از جمله نکات اصلی جنگ اقتصادی کشورهاست، بیان داشت: بخش خصوصی به عنوان لشکر اصلی در جنگ اقتصادی محسوب می شود و برای تحقق اهداف کلان اقتصاد ملی و سند چشم انداز نیز راهی به جز برندسازی و برطرف کردن موانع آن وجود ندارد.

ضرورت های برندسازی شهری

وی با اشاره به ضرورت برندسازی شهری اضافه کرد: پس از انقلاب صنعتی شهرهای جهان بسیار به هم شبیه شدند و با توسعه اقتصادی شهرهای پیشرو نقاط تمایز خودشان را در قالب برند شهری مشخص کردند و بر این اساس از دهه 1960 شهرهای مهم اروپا و آمریکا برندسازی را آغاز کردند.

رئیس کمیسیون برند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعریف اصفهان 1400 ابراز داشت: گام های اصلی رسیدن به این تعریف شامل دو موضوع مهم برند و آب است.

وی با تاکید بر این نکته که اصفهان به عنوان لنگرگاه امنیت کشور در وضعیت خوبی قرار ندارد، در زمینه مشکلات پس پرده خشکسالی و کمبود آب و افزایش بیماریهایی همانند سرطان و ام اس و موارد دیگر به دلیل ریزگردهای ناشی از خشک شدن تالاب گاوخونی هشدار داد.

وی ادامه داد: همچنین سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در سمیرم و 500 میلیون مترمکعب در فریدن داریم که باید این منابع در خدمت توسعه استان مدیریت شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄  23  =