نخستین دوره مسابقات تجاری سازی فناوری در استارتاپ های حوزه IT برگزار می شود

با میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران :

نخستین سری از مسابقات تجاری سازی فناوری در استارتاپ را با عنوان «تی استارتاپ» را با هدف کمک به معرفی ایده های نو و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات طی روزهای 3 تا 5 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علیرضا اصلانی، دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اهداف برگزاری این استارتاپ گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان یکی از اساسی ترین راه های کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و در همین راستا تصمیم گرفته شد سلسله مسابقاتی در حوزه های مختلف برای کمک به استارتاپ ها در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزارکنیم.

وی ادامه داد: اولین سری از این مسابقات با عنوان « تی استارتاپ» در حوزه فناوری و پرداخت های الکترونیکی از سوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می شودو طی آن از میان 3500 طرحی که به دبیرخانه همایش ارسال شده، 110 طرح مدون پذیرفته شده است و در روز برگرازی کارگاه، 12 طرح ارائه خواهند شد.
مهندس سید محمد مدنی، نماینده شرکت های دانش بنیان صنعتی نیز گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در مسیر تولید ثروت پاک در کشور، کم تجربگی صاحبان ایده و شرکت های نوپا در تجاری سازی محصولات و خدمات است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 17 شرکت دانش بنیان صنعتی در کشور فعالیت می کنند که حداقل 4 شرکت از این تعداد زمینه فعالیتشان، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مدنی با اشاره به نقشی که برگزاری مسابقاتی از این دست می تواند در تقویت و شناختن استارتاپ ها در کشور داشته باشد، گفت: با کمک پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت های دانش بنیان صنعتی این امدگی را دارند تا در زمینه انتقال تجربه، سرمایه گذاری و تقسیم فرصت های تجاری به شرکت های نوپا پاری برسانند.

وی افزود: استارتاپ یک اتفاق مقطعی است اماطبق برنامه ریزی های بعمل آمده کلینیک مشاوره به شرکت های نوپا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تأسیس می شود تا به صورت مستمر، مشاوره های لازم را به این شرکت ها و صاحبان ایده ارائه کند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  +    =  42