کشف ۹۲ درصدی جرائم در فضای مجازی /۸۱ درصد علل جرائم مالی

پلیس فتا اعلام کرد

رئیس پلیس سایبری کشور اعلام کرد که از زمان راه‌اندازی پلیس فتا تاکنون، 27 هزار پرونده کشف و طی این مدت 20هزار مجرم توسط این پلیس دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، کمال‌هادیان فر،  در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: 80 درصد نیروهای این پلیس، مهندس هستند و طی سه سال گذشته تعداد زیادی از کارکنان موفق به کسب مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه‌ امنیت سایبری شده‌اند. وی به برگزاری 66 دوره‌ تخصصی از زمان راه‌اندازی پلیس فتا در موضوعات مختلف سایبری برای بیش از 1500 نفر اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی از وقوع 32 هزار پرونده سایبری از زمان راه‌اندازی پلیس فتا خبر داد و افزود: 27 هزار پرونده کشف و طی این مدت 20 هزار مجرم توسط پلیس سایبری دستگیر
 شدند.
وی  قدرت کشف پلیس فتا در جرائم سایبری را به طور متوسط 83درصد عنوان و تصریح کرد که  این واحد پلیس  در سال جاری موفق به کشف 92 درصدی جرائم در فضای مجازی شده است. وی درباره علل و انگیزه‌ جرائم سایبری در کشور، گفت: 81 درصد علل جرائم مالی، 12 درصد ضد اخلاقی، 3 درصد سیاسی امنیتی و 2 درصد سرگرمی است. رئیس پلیس سایبری کشور، افزایش کاربران، مخفی ماندن صحنه جرم و بی‌انگیزگی بزه‌دیدگان را از عوامل موثر در وقوع جرم سایبری عنوان کرد و افزود: این پلیس از زمان راه‌اندازی تلاش‌های بسیاری در جهت کاهش جرائم سایبری انجام داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10