بانک مرکزی انگلستان در حال مطالعه ارز دیجیتال / آیا بانک های مرکزی باید تکنولوژی پرداخت و ارز مجازی داشته باشند

در حالی که جریان های اقتصادی ارزهای دیجیتال خصوصی موجود را ناپایدار کرده اند، تکنولوژی توزیع آن که سیستم پرداخت، مبتنی بر آن است ممکن است توجیه های قابل توجهی داشته باشد. در این صورت، سؤالی مطرح می شود که آیا بانک های مرکزی باید خودشان از چنین تکنولوژی استفاده کنند و ارز دیجیتال ارائه کنند؟ »/رای بانک مرکزی انگلستان، یک سیستم ارزی دیجیتال می تواند به عنوان روشی جدید برای حل و فصل معاملات بین بانکی محسوب شود و همینطور می تواند توسط طیف وسیعی از بانک ها و NFBI ها به کار رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک انگلستان مانند سایر همتایان خود در ایالات متحده در حال بررسی ارائه ارز دیجیتال می باشد. پتانسیل یک ارز دیجیتال با پشتیبانی بانک مرکزی، با انتشار پرژهشی توسط BofE (یک شبکه گسترده برای تبدیل روش پژوهش در بانک) قابل دستیابی است.

این بانک اعلام کرد: « در حالی که جریان های اقتصادی ارزهای دیجیتال خصوصی موجود را ناپایدار کرده اند، تکنولوژی توزیع آن که سیستم پرداخت، مبتنی بر آن است ممکن است توجیه های قابل توجهی داشته باشد. در این صورت، سؤالی مطرح می شود که آیا بانک های مرکززی باید خودشان از چنین تکنولوژی استفاده کنند و ارز دیجیتال ارائه کنند؟ »

بانک انگلستان در این تفکر تنها نیست. در اوایل ماه جاری، یک پژوهشگر ارشد در بانک فدرال رزور سنت لوئیس این جریان فکری و ایده را پی گیری کرد و طرح ارائه ارز دیجیتال فدکوین (FedCoin) را با پروتکلی مشابه به بیت کوین مطرح کرد و با این تفاوت که مبنای آن دلار آمریکا باشد و بهترین  ارزهای دیجیتال و پول نقد به یکدیگر ملحق شوند.

برای بانک مرکزی انگلستان، یک سیستم ارزی دیجیتال می تواند به عنوان روشی جدید برای حل و فصل معاملات بین بانکی محسوب شود و همینطور می تواند توسط طیف وسیعی از بانک ها و NFBI ها به کار رود.

در بیانیه بانک آمده است که : « در اصل، این سرویس باید برای شرکت های غیرمالی و مانند اسکناس برای افراد حقیقی نیز قابل استفاده باشد.»

به گفته بانک مذکور، هزینه ها و مزایای ثبات پولی و مالی در موارد مختلف متفاوت است. برای بانک های برجسته تر، ارز دیجیتال در گستره وسیع تری مورد بررسی قرار می گیرد.

« برای مثال:  در دسترس عموم قرار دادن ارز ارائه شده توسط بانک مرکزی می تواند تاثیر قابل توجهی بر سپرده های بانک های تجاری و بر سیستم های بانکداری داشته باشد. یک موضوع دیگر این که تاثیری که یک روش جدید حل و فصل معاملات در پول بانک مرکزی می گذارد بر سیستم های پرداخت موجود است.»

دولت بریتانیا برای ترویج تکنولوژی های جدید به عنوان ابزاری برای تزریق رقابت به سیستم های بانکداری مشتاق است. این بانک با رویکردی روشنفکرانه به مذاکره در موضوع ارز دیجیتال، تایید صدر اعظم انگلستان حورج اسبورن را به دست آورد. وی اذعان داشت: « این خوب است که بانک مرکزی به ارز دیجیتال نگاهی دارد و باید مطمئن شوند که مشتریان در سراسر انگلستان از مزایای این تکنولوژی جدید بهره مند می شوند.»

منبع : http://finextra.com/

ترجمه سمانه سمعی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =