تکمیل مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در نیمه اول ۹۴

جواد حق شناس با اشاره به تفکیک پروژه‌های مسکن مهر میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس شهرهای کمتر و بیشتر از 25 هزار نفر، اظهار کرد: مدیریت ساخت مسکن مهر در حدود هزار و 200 شهر با پوشش جمعیتی 17 درصدی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، جواد حق شناس با اشاره به تفکیک پروژه‌های مسکن مهر میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس شهرهای کمتر و بیشتر از 25 هزار نفر، اظهار کرد: مدیریت ساخت مسکن مهر در حدود هزار و 200 شهر با پوشش جمعیتی 17 درصدی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت 328 هزار واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر پیش بینی شده است گفت: تا به حال کار ساخت 283 هزار واحد به پایان رسیده و 170 هزار واحد نیز به متقاضیان واگذار شده که در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به در حال انجام بودن روند تأمین تأسیسات زیربنایی و خدمات روبنایی واحدهای ساخته شده‌ای که هنوز به متقاضیان واگذار نشده‌اند، ادامه داد: در سال 94 این واحدها به مردم واگذار می‌شوند.

معاون رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر کمتر بودن مشکلات مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نسبت به سایر پروژه‌های مسکن مهر در کشور افزود: از آنجایی که جانمایی ابتدایی این پروژه‌ها در شهرهای کوچک و داخل منطقه شهری بود، تأمین خدمات زیربنایی پروژه‌ها سریع‌تر از شهرهای بزرگ انجام می‌شود.

وی مشکلات مسکن مهر شهرهای کوچک همجوار با کلانشهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مدیریت پروژه مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفری که در کنار کلانشهرها قرار دارند، در ابتدا در اختیار بنیاد مسکن نبود و بعدها به این بنیاد واگذار شد. از آنجایی که این واحدها قرار بود به صورت انبوه سازی ساخته شوند، مشکلات بیشتری نسبت به مسکن مهر شهرهای کوچکی که از ابتدا بنیاد مسکن مدیریت ساخت و ساز آنها را بر عهده داشت، دارند؛ ولی این مشکلات به تدریج در حال مرتفع شدن هستند.

حق شناس با بیان اینکه بنیاد مسکن ارائه خدمات زیربنایی به پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر را اولویت بندی کرده است، متذکر شد: اولویت تأمین خدمات زیربنایی در این پروژه‌ها بر اساس زمان تکمیل شدن ساختمان‌هاست و هر پروژه‌ای که زودتر تکمیل شود، خدمات زیربنایی آن نیز زودتر تأمین می‌شود که این برنامه زمانی پس از توافق و هماهنگی با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، به دستگاه‌های خدمات رسان شهری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود بار جمعیتی تهران به شهرهای زیر 25 هزار نفر همجوار آن منتقل شود، یادآور شد: فیروزکوه از شهرهای زیر 25 هزار نفری است که با توجه به مشکلات اقتصادی تأمین مسکن در تهران، جمعیت خوبی به سمت آن گسیل شده‌اند؛ به همین دلیل در حال حاضر مشکل واحدهای خالی مسکن مهر این شهر حل شده و دیگر واحد خالی در پروژه مسکن مهر فیروزکوه نداریم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به امکانات خوبی که در طرح‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر ایجاد شده، گفت: از مزایای انبوه سازی مسکن در این شهرها، جلوگیری از مهاجرت جمعیت شهرهای کوچک و روستاها به کلانشهرهاست.

حق شناس تأکید کرد: همه پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر در 6 ماهه ابتدایی 94 تکمیل و واگذار می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70