ترویج فرهنگ بانکداری در میان کودکان و نوجوانان همزمان با آغاز هفته جهانی پول

به همت بانک اقتصادنوین آغاز شد

همزمان با آغاز هفته جهانی پول در سراسر دنیا، برنامه‌های این هفته به همت بانک اقتصادنوین در کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مراسمی که به همین مناسبت در محل شعبه سه‌راه یاسر این بانک با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزار شد، در تشریح جزییات برنامه‌های هفته جهانی پول گفت: این رویداد بین‌المللی هر ساله به مدت دو هفته در ماه مارس با هدف توانمندسازی نسل آینده فعالان بازارهای مالی دنیا بعنوان شهروندان فعال اقتصادی برگزار می‌شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته در ایران نیز بانک اقتصادنوین به عنوان متولی برگزاری مراسم این جشنواره معرفی شده است.

وی گفت: در این جشنواره دانش کودکان 8 تا 18 ساله برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی عاقلانه، پس‌انداز، مهارت کاریابی و امرار معاش و نهایتا شکستن زنجیره فقر آموزش می‌بینند.

معتمدی ادامه داد: بانک اقتصادنوین به عنوان نماینده هماهنگ کننده برنامه هفته جهانی پول (Global money week GMW) وظیفه ترویج این فرهنگ را در جمهوری اسلامی ایران بر عهده گرفته است.

لازم به ذکر است (child and youth finance international CYFI) در سراسر جهان برگزار می‌گردد سازمان غیردولتی عام‌المنفعه است که در جولای 2011 در آمستردام تاسیس  شد و متشکل از یک شبکه جهانی است که گسترده‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی در رابطه با امور مالی کودکان و نوجوانان را پشتیبانی می‌کند.

همکاران و حامیان این سازمان غیردولتی سازمان‌های مالی و موسسات تراز اول بین‌المللی، سازمانهای غیردولتی بین‌المللی، بنیادها، دانشگاهیان مشهور و بدون شک کودکان و نوجوانان هستند از جمله سازمان ملل متحد، یونیسف و مستر کارت و حدود 91 موسسه بانکی و مالی در اقصی نقاط جهان که از جمهوری اسلامی ایران نیز بانک اقتصادنوین در این سازمان عضویت دارد.

در نخستین روز برگزاری این جشنواره کودکان و نوجوانان با حضور در شعب منتخب بانک اقتصادنوین با جزییات خدمات بانکی و فضای داخل شعب این بانک آشنا شدند که در این راستا و با حضور نمایندگان موسسه خیریه محک شعب دیباجی، دولت، چیذر، سه‌راه یاسر، قیطریه، تجریش، سهروردی شمالی و جنوبی، پل رومی، قلهک، بلوار میرداماد، بلوار اندرزگو، دروس، شیراز شمالی، آفریقای شمالی، ابوذر فلاح، میدان ونک، فرشته، مقدس اردبیلی، نازی‌آباد، ولنجک، آیت‌ا … کاشانی، کوی نصر، ستارخان، سرو غربی و میزبان کودکان علاقه‌مند بودند.

از برنامه‌های هفته جهانی پول می‌توان به بازدید از شعب منتخب بانک در سراسر کشور، آموزش مباحث بانکی و مالی و اقتصادی در مدارس کشور، بازدید دانش‌آموزان از موزه پول در تهران، بازدید از شرکت تامین سرمایه نوین برای آشنایی با بورس اوراق بهادار، بازدید سرپرستان از 3 مدرسه تاسیس شده توسط بانک در استان‌های ایلام، بوشهر، خرمشهر و … از برنامه‌های متنوع بانک اقتصادنوین در این هفته به شمار می‌رود.

گفتنی است این رویداد بین‌المللی در جهت توانمندسازی نسل آینده بازیگران مالی دنیا بعنوان شهروندان اقتصادی فعال و حرفه‌ای است که هر ساله از 18 تا 26 اسفند (9 تا 17 مارس) برگزار می‌شود. سال گذشته حدودا 3 میلیون کودک و نوجوان در 118 کشور و 490 سازمان در این رویداد شرکت کردند. هفته جهانی پول جشنواره‌ای است که سعی می‌کند کودکان و نوجوانان را در سراسر دنیا با مفاهیمی نظیر پس‌انداز، امرار معاش، شغل‌یابی و کارآفرینی آشنا کرده و آموزش دهد.

برنامه هفته جهانی پول اهداف مشخصی را دنبال می‌کند که آموزش کارکردهای پول، آموزش نقش‌آفرینی در فعالیت‌های همگانی، ترویج اهمیت آموزش شهروندی اقتصادی، تشویق کودکان و نوجوانان و همگامی با حرکت بین‌المللی، ارتقای سطح زندگی و ایجاد چشم انداز مالی، مشارکت کلیه بخش‌های جامعه، ارائه جایزه هفته جهانی پول، مشارکت در خلق ایده‌های سازنده در سطوح ملی و بین‌المللی، شنیده شدن نظرات نسل آینده بعنوان تصمیم‌گیرندگان مالی و مشارکت فعال آنها و مشارکت در مسئولیت اجتماعی و ارتباط کودکان و نوجوانان با فعالان حوزه‌های اقتصادی بین‌المللی است و فعالیت‌های بانک اقتصادنوین نیز اهداف فوق را دنبال می‌نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1