سلاح مرگبار لیزری اهدافش را از یک مایلی نابود می‌کند

شرکت لاکهید مارتین موفق به آزمایش سلاح لیزری خاصی موسوم به ATHENA شده که از فاصله 1600 متری توانسته یک ماشین وانت Ford F-150 را هدف قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،تا به حال سابقه نداشته بتوان با اسلحه از چنین فاصله دوری یک هدف را با موفقیت نشانه رفت. در اسلحه مذکور به جای استفاده از پلاسمای چند مرحله ای از 30 کیلووات انرژی لیزر استفاده شده است.

ATHENA بر مبنای سیستم اسلحه لیزری  Area Defense Anti-Munitions (ADAM) طراحی شده که چندی قبل توسط لاکهید مارتین ابداع شد و از آن می توان برای نابودی اهداف کوچک در هوا و دریا استفاده نمود.

برای افزایش قدرت لیزر شلیک شده پرتوهای متعدد لیزر با هم ترکیب شده و در قالب تکنیکی موسوم به پرتوی طیفی به سوی هدف پرتاب می شوند.

کارشناسان معتقدند لیزرهای فیبرنوری سیستم های انرژی هدایت شونده را متحول کرده و با توجه به سبکی و استحکام در آینده مصارف مختلفی پیدا خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که لیزر مذکور به زودی به عنوان سلاح در هواپیماهای نظامی، هلکوپترها، کشتی ها و کامیون ها به کار گرفته شود.

در آزمایش یاد شده لیزر شلیک شده با طی کردن بیش از 1600 متر به خودروی هدف گیری شده برخورد و موتور ان را به طور کامل سوزانده است. گفتنی است هدایت این لیزر با استفاده از رایانه های پیشرفته صورت می گیرد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32