آزمایش بلیت موبایلی مبتنی بر NFC برای حمل و نقل عمومی مادرید

با همکاری تلفنیکا، سامسونگ و جمالتو انجام می شود

مجری سیستم حمل و نقل عمومی مادرید، برای آزمایش بلیت موبایلی مبتنی بر NFC، با شرکت های تلفنیکا، سامسونگ و جمالتو همکاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک مجری سیستم حمل و نقل عمومی مادرید، برای آزمایش بلیت موبایلی مبتنی بر NFC، با شرکت های تلفنیکا، سامسونگ و جمالتو همکاری می کند.

داوطلبان شرکت در این آزمایش باید برنامه فروش بلیت حمل و نقل عمومی را که سامسونگ به طور خاص برای گوشی های گلکلسی تولید کرده را بر روی موبایل خود نصب و کارت پرداخت خود را در آن ثبت نمایند و پس از گذراندن این مراحل امکان خرید بلیت حمل و نقل عمومی را خواهند داشت.

شرکت جمالتو طی تفاهمی با کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل عمومی منطقه مادرید CRTM، سرویس Allynis، که یک سرویس مدیریت امن از راه دور (TSM) است را ارائه می کند و تلفنیکا نیز پلت فرم، UpTeq را بر روی تمام سیم کارت های خود ارائه کرده است.

فیلیپ کارمبریل، رئیس بخش های اروپا، مدیترانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع در جمالتو اذعان داشت: «به جهت اینکه در این منطقه نرخ نفوذ گوشی های هوشمند83 درصد است، کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل منطقه مادرید از پتانسیل مناسبی برای ارتقای استانداردها و کیفیت خدمات برخوردار خواهد شد.»

شرکت جمالتو همزمان به توسعه سیستم Tapit می پردازد، که به وسیله گوشی های هوشمند کاربران را از طریق کدهای QR، تگ های NFC روی پوسترها، بسته بندی های محصولات و تبلیغات فروشگاه ها به سایت های خرید و یا فناوری Beacon (موقعیت یاب کالا در فروشگاه)، هدایت می کند و این امکان را برای آنان فراهم می سازد که محصول مورد نظر خود را فقط با یک کلیک خریداری کنند و هزینه آن بر روی صورت حساب تلفن همراه شان بپردازند.

این پروژه برای اولین بار با تمرکز اولیه بر تراکنش های انگلستان و به ارزش 30 پوند به ازای هر محصول دیجیتالی مانند نشریات الکترونیکی، ویدئوها، موسیقی و بازی ها آغاز شد.

منبع : http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27069&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1