آخرین اخبار درباره مذاکرات/بیانیه توافق امروز صادر می شود

زیر خارجه انگلیس: به چارچوب تفاهم اصولی رسیده‌ایم اما مباحث کلیدی چندی باقی است.عراقچی در مصاحبه با شبکه یک سیما: همه مسائل حل شده اند اما یکی دو موضوع باقی مانده اند کلیدی و مهم هستند. این مسائل جوری نیستند که نتوان به مانند مسائل قبل آنها را حل نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در شهر لوزان سوئیس پس از پایان مهلت از قبل تعیین شده در صبح چهارشنبه هم ادامه یافت.

قبل از این روز سه شنبه 11 فروردین (دیروز) به عنوان آخرین روز مذاکرات تعیین شده بود اما با توافق دو طرف مذاکرات، گفتگوها ادامه یافت.

روز سه شنبه وزیر خارجه چین و بامداد چهارشنبه وزیر خارجه فرانسه و صبح چهارشنبه هم وزیر خارجه روسیه، لوزان سوئیس را ترک کردند.

ایران و گروه 1+5 قصد دارند برای حل مسئله هسته ای تهران به راه حل دیپلماتیک برسند.

– مذاکرات فنی در صبح روز چهارشنبه میان علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا آغاز شد.

همزمان مقامات ایران و 1+5 به صورت جداگانه در نشست های دوجانبه گفتگوها را ادامه دادند.

13:45 – ایرنا به نقل از ایتارتاس نوشت: مذاکرات هسته ای ایران و مسائل مربوط به آن یکی از موضوع های اصلی در جلسه شورای امنیت روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور بود. جنگ یمن و مساله اوکراین از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

13:46 – سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، لوزان سوئیس را به مقصد مسکو ترک کرد.

13:51 – نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 در لوزان آغاز شد. در این نشست وزیران خارجه روسیه،‌ فرانسه و چین حضور ندارند.

13:56 – بی بی سی: چین طرح جدیدی را ارائه کرده است. این پیشنهاد تحت چهار عنوان مطرح شده است. اول: مهم است که مذاکرات از هدایت سیاسی لازم برخوردار باشد؛ دوم، مهم است که فاصله بین خواست‌های طرفین کاهش یابد، سوم، مهم است که از روش گام به گام و پاسخگویی متقابل (امتیاز در برابر امتیاز، گذشت در برابر گذشت) استفاده شود، چهارم، مهم است که تلاش مذاکره کنندگان معطوف به دستیابی به "بسته" راه حل (شامل موارد گوناگون) باشد.

13:59 –  وزیر خارجه انگلیس: به چارچوب تفاهم اصولی رسیده‌ایم اما مباحث کلیدی چندی باقی است.

14: 14 – عراقچی در مصاحبه با شبکه یک سیما: همه مسائل حل شده اند اما یکی دو موضوع باقی مانده اند کلیدی و مهم هستند. این مسائل جوری نیستند که نتوان به مانند مسائل قبل آنها را حل نکرد.

وی افزود: تحریم ها و تحقیق و توسعه دو موضوع حل نشده هستند. در صورت توافق، بیانیه مشترک مطبوعاتی صادر می شود.  تا پایان امروز چهارشنبه بیانیه توافق صادر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  70