قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.2 درصدی در روز پنجشنبه، دیروز 0.7 درصد افزایش یافت و به 1210 دلار و 20 سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارها نشان داد که کارفرمایان آمریکایی در ماه مارس کمترین فرصت شغلی را در طی بیش از یک سال گذشته ایجاد کره اند، و این احتمال تقویت شد که افزایش نرخ بهره به تاخیر خواهد افتاد، قیمت طلا دیروز افزایش یافت.
بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته میلادی 126 هزار مورد بود که پایین ترین رقم رشد از دسامبر 2013 تاکنون بود. این گزارش، به تولید ماهانه بیش از 200 هزار فرصت شغلی در طی 12 ماه گذشته که طولانی ترین رکورد از سال 1994 تاکنون بود پایان داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.2 درصدی در روز پنجشنبه، دیروز 0.7 درصد افزایش یافت و به 1210 دلار و 20 سنت رسید.
نعیم اسلم، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آوا ترید گفت: «سرمایه گذاران در حال تجدیدنظر در پیش بینی زمان افزایش نرخ بهره هستند… این یک خبر خوب برای بازار طلا و خبری بد برای بازار دلار است.»
انتشار این گزارش، این احتمال را مطرح کرد که فدرال رزرو ممکن است اولین افزایش نرخ بهره در حدود یک دهه اخیر را که انتظار می رفت اواخر امسال اتفاق بیافتد، به تاخیر خواهد انداخت.
ارزش دلار در برابر یورو پس از انتشار این گزارش، یک درصد کاهش یافت.
جیم کوچان، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: «گزارش بازار کار آمریکا بسیار ضعیف تر از چیزی بود که همه پیش بینی می کردند…. این آمارها نشان می دهد که ما در نشست ماه ژوئن فدرال رزرو شاهد افزایش نرخ بهره نخواهیم بود.»
زمانی که نرخ بهره افزایش می یابد، قیمت طلا آسیب می بیند زیرا افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد و در عین حال موجب رشد ارزش دلار می شود که خود عامل کاهنده قیمت طلا است.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =